TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 19 i 23 stycznia 2026r. w godz. 09:00 - 15:30 (2-dniowe szkolenie po 8 godz. lek.)
- szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
I dzień
Zuzanna Świerc - specjalistka w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości podmiotów leczniczych, wykładowca szkoleń dla kadry zarządzającej i księgowych podmiotów leczniczych.
II dzień
Małgorzata Mazurkiewicz - biegły rewident, wykładowca SKwP z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości.
PROGRAM
I dzień - 19 stycznia 2026r.od godz. 9:00 -15:30 ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM Prowadząca – Pani Zuzanna Świerc
Program szkolenia:
ROCZNE SPRAWOZDANIE FINANSOWE PODMIOTU LECZNICZEGO – uwarunkowania prawne, systemowe, organizacyjne
- Formalne aspekty zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego
- regulacje prawa bilansowego dla różnych form prowadzenia działalności leczniczej (spółki/spzoz)
- sprawozdanie z punktu widzenia jednostki: uproszczenia w ewidencji i sprawozdaniu, większa szczegółowość danych, specyfika prowadzonej działalności
- krajowe i międzynarodowe standardy rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej – jak i kiedy je stosować?
- rola organów nadzorczych i tworzących
- e-sprawozdanie w podmiocie leczniczym - uwarunkowania informatyczne i organizacyjne
- Polityka rachunkowości czyli jak przygotować użyteczne sprawozdanie finansowe z uwzględnieniem specyfiki jednostki
- zasady istotności, memoriału, kasowa, ciągłości – w optyce jednostki sporządzającej sprawozdanie
- wyłączenia, uproszczenia i uszczegółowienia w ewidencji księgowej i sprawozdaniu finansowym – kiedy, jak i w jakim celu można je stosować
- plan kont a automatyczne generowanie sprawozdania
- Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku 2025
- Inwentaryzacja aktywów i pasywów
- organizacja i dokumentacja procesu inwentaryzacji w jednostce
- terminarz czynności
- szczególne kategorie majątkowe w podmiocie leczniczym i zasady ich inwentaryzacji: zapasy materiałów medycznych, obce środki trwałe i zapasy (komisy), środki trwałe w budowie
- e-inwentaryzacja
- rozliczenie inwentaryzacji jako warunek jej skutecznego przeprowadzenia
- Kategorie o istotnym wpływie na wynik finansowy podmiotu leczniczego, ich wycena i prezentacja w sprawozdaniu
- przychody za świadczenia niewykonane i nadwykonane,
- korekty przychodów okresu bieżącego i lat ubiegłych
- dotacje na programy zdrowotne, kształcenie kadr medycznych, remonty i dofinansowanie wynagrodzenia
- amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych a wartość istotna środka trwałego
- kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe oraz obsługa zadłużenia
- rezerwy
- rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów
- Prezentacja majątku trwałego i obrotowego podmiotu leczniczego
- wartości niematerialne i prawne
- środki trwałe
- zapasy
- środki pieniężne
- Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym
- operacje na kapitale/funduszu podstawowym
- rozliczenie wyniku finansowego z kapitałem/funduszem zapasowym
- skutki błędów lat ubiegłych rozliczane z kapitałem/funduszem własnym
- Badanie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego
- wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, cel badania i obowiązki podmiotu badanego
- procedura opiniowania i zatwierdzenie sprawozdania podmiotu leczniczego
- obowiązki podmiotu leczniczego po zatwierdzeniu sprawozdania
- Informacja dodatkowa
- zakres wymagany przepisami ustawy o rachunkowości
- schematy/tabele/noty dla wybranych zagadnień
- specyfika działalności leczniczej i jej obraz w informacji dodatkowej
- zdarzenia istotne dla sytuacji jednostki ich obraz w sprawozdaniu
- Postępowanie z wynikiem finansowym
- podział zysku w spzoz/spółce prawa handlowego
- pokrycie straty w spzoz/spółce prawa handlowego
- kompetencje organów jednostki
- ograniczenia prawne
- znaczenie opinii biegłego rewidenta
- Konsultacje w zakresie tematycznym szkolenia
II dzień 23 stycznia 2026r. od godz. 9:00-15:30 ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM Prowadząca- Pani Małgorzata Mazurkiewicz
Program szkolenia zamieścimy wkrótce!
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 850,00 zł od osoby
- 800,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz. 2175).