TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 19 listopada 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00 (6 godz. lek.)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Marcin Otręba - doradca podatkowy, doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość
PROGRAM
- Faktury ustrukturyzowana:
- pojęcie faktury ustrukturyzowanej,
- kogo będzie dotyczył obowiązek wystawiania faktur w KSEF,
- dokumentowanie sprzedaży przez podatników zwolnionych z VAT,
- dokumentować sprzedaż dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności?
- sprzedaż na kasie rejestrującej, faktury uproszczone i faktury do paragonów,
- faktury VAT_RR w formie ustrukturyzowanej,
- procedura marży w ramach u-faktur,
- posługiwanie się fakturą poza systemem KSEF,
- procedury odbioru e-faktur przez nabywców towarów i usług,
- czy można odmówić przyjęcia faktury ustrukturyzowanej w 2026 r.
- udostępnienie u-faktury nabywcy,
- wystawienie i doręczenie faktury kontrahentowi zagranicznemu.
- Działanie systemu KSeF:
- Krajowy System e-Faktur – zasady funkcjonowania,
- warunki autentyczności pochodzenia i integralności treści w przypadku e-faktur,
- Uwierzytelnianie się podatnika w systemie a ZAW-FA
- Podpisywanie e faktur,
- Nadawanie uprawnień innym osobom lub podmiotom,
- Uprawnienia w zakresie JST (jednostka centralna i jednostki podrzędne),
- Numer KSeF faktury,
- migracja danych do KSeF – wystawianie faktur z poziomu indywidualnego oprogramowania księgowego,
- Wystawienie e-faktury bezpośrednio w KSeF,
- Dane dostępowe do faktury ustrukturyzowanej w KSeF,
- Weryfikacja kontrahenta w KSeF,
- Archiwizowanie u-faktur, a bezpieczeństwo danych wrażliwych.
- Dane na u-fakturze:
- Pozycje obowiązkowe e-faktury,
- Pozycje opcjonalne e-faktury,
- Dane z umowy albo zamówienia na u-fakturze,
- Moment wystawienia u-faktury,
- Samofakturowanie,
- Zasady wykazywania korekt in minus faktur „zwykłych”,
- moment wykazania korekty in minus u-faktury, treść korekty,
- Noty korygujące w KSef,
- Duplikat faktury w KSeF,
- Anulowanie faktury w KSeF.
- Zmiany dotyczące e-faktur:
- Wprowadzenie załącznika do faktury,
- Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST,
- Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik,
- Wprowadzenie trybu off-line na życzenie,
- Zasady szybszego zwrotu VAT na rachunek bankowy podatnika,
- Stosowanie kursów walut z u-faktur – nowe zasady,
- Kary dla podatników za niestosowanie KSeF – 1 sierpnia 2026,
- Przelewy MPP dla u-faktur – nowe zasady,
- Oznaczanie płatności za u-faktury i korzystanie z identyfikatora zbiorczego,
- Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 370,00 zł od osoby
- 350,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz. 2175).