TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 09 stycznia 2026r. w godz. 09:00 - 15:30 (8 godz. lek.)
- szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Agnieszka Gajewska - biegły rewident
PROGRAM
- Podstawy prawne sporządzania JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
- podmioty objęte raportowaniem
- okresy objęte raportowaniem
- obligatoryjne i fakultatywne przekazywanie danych w plikach
- CIT estoński a nowe struktury logiczne
- Omówienie zawartości struktur
a) zawartość struktury JPK_KR_PD – m.in. rozszerzenie o pozycje sprawozdania finansowego oraz pozycje podatkowe
- dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika
- numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur
- znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
- węzeł podatkowy - wysokość, rodzaj i typ różnicy pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym
b) zawartość struktury JPK_ST_KR, a ewidencja środków trwałych i wnip
- podstawowe zasady prowadzenia ewidencji bilansowej i podatkowej
- zasady ujawniania środków trwałych i wnip w ewidencji oraz usuwania z ewidencji.
- rozszerzenie ewidencji o dane wskazane w rozporządzeniu
- Praktyczne przykłady ujęcia zdarzeń gospodarczych w księgach i ich prezentacja w JPK_KR_PD
- trwałe i przejściowe różnice pomiędzy prawem bilansowym i podatkowym
- przekształcanie się różnicy przejściowej w różnicę trwałą i jej wpływ na ujęcie w księgach rachunkowych
- prezentacja danych w pozycjach informacyjnych sprawozdania finansowego
- Eksport danych z plików JPK w formacie XML do formatu MS Excel
- Identyfikacja potencjalnych błędów i nieprawidłowości w strukturach JPK przygotowanych przez systemy finansowo-księgowe bądź zewnętrzne narzędzia służące do generowania JPK.
- Zmiany w polityce rachunkowości niezbędne do wprowadzenia w zakresie JPK CIT i JPK ŚT.
- Doświadczenia i wdrożeń JPK KR PD i JPK ST oraz pytania uczestników.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 450,00 zł od osoby
- 420,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz. 2175).