TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 17 listopada 2025 w godz. 09:00 - 16:00 (8 godz. lek)
- szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Krzysztof Czekaj - doradca podatkowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w największych firmach doradczych, kancelariach prawnych oraz odpowiadając za rozliczenia podatkowe jednej z największych polskich spółek. Specjalizuje się w doradztwie dotyczącym podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym od osób prawnych. Od kilku lat współpracuje ze specjalistami IT przy projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań minimalizujących ryzyko popełnienia błędów w prowadzeniu rozliczeń podatkowych zarówno w podatkach dochodowych, jak i VAT. Zajmuje się możliwościami analizy i wykorzystania danych raportowanych przez podatników w formie plików JPK. Doradza przy ustalaniu efektywnych podatkowo łańcuchów dostaw (w tym w e-commerce), przeprowadza przeglądy podatkowe, due diligence, prowadzi wdrożenia procedur podatkowego compliance. Reprezentuje klientów w sporach z organami podatkowymi, zarówno na poziomie kontroli i postępowań podatkowych, jak również przed sądami administracyjnymi.
PROGRAM
1. Raportowanie JPK_KR na żądanie
- zakres
- sposób wykorzystania przez organy podatkowe
2. Ramy prawne wprowadzenia obowiązkowego raportowania ksiąg
- przepisy ustawowe
- kto musi raportować?
- wyłączenia z obowiązku raportowania
- od kiedy?
- rozporządzenia wykonawcze
3. Dodatkowe dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe
-
- numery identyfikacji podatkowe kontrahentów
- numer KSeF
- znaczniki kont księgowych
- pozycje różnicujące wynik podatkowy od księgowego
- przepisy przejściowe
4. Porównanie zakresu danych raportowanych w JPK_KR oraz JPK_KR_PD
5. Struktura pliku JPK_KR_PD
-
- omówienie węzłów i pól
- które pola muszę, a które mogę wypełnić?
- wątpliwości dotyczące wypełniania węzłów „Dziennik” oraz „Kontrahent”
- o co chodzi z węzłem „RPD”?
6. Znaczniki kont księgowych (pola S_12_1 oraz S_12_2) na podstawie załącznika nr 7 do Rozporządzenia
-
- zakres i szczegółowość znaczników
- zasady oznaczania kont księgowych
- czy i jak raportować konta pozabilansowe
- sposób prowadzenia ewidencji kosztowej a stosowanie znaczników
- wariant RZiS a podejście do oznaczania kont
- znaczniki a zmiany w planie kont i polityce rachunkowości
- problemy i wątpliwości – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
7. Znaczniki „podatkowe” (PD) – pole S_12_3
-
- zakres znaczników
- zasady stosowania znaczników podatkowych
- znaczniki podatkowe a CIT-8
- problemy i wątpliwości – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
8. Jak przygotować się do raportowania JPK_KR_PD
-
- dostępność danych
- analiza merytoryczna
- analiza IT
- decyzja – co i jak raportujemy (a czego nie – i dlaczego nie)
- przygotowanie i wdrożenie narzędzi i procedur
9. Raportowanie JPK_ST_KR
-
- od kiedy?
- dodatkowe dane w ewidencji ŚT oraz WNiP
- zakres dodatkowych danych – w zależności od daty przyjęcia ŚT/WNiP
- schema JPK_ST_KR
- nagłówek
- dane podmiotu
- ewidencja
- wątpliwości i problemy związane z raportowaniem JPK_ST_KR – przykłady na podstawie projektów wdrożeniowych
10. Sesja pytań
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 420,00 zł od osoby
- 400,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz. 2175).