Rachunkowość i opodatkowanie fundacji i stowarzyszeń
(40 godz. zajęć dydaktycznych)
Trwa nabór - STYCZEŃ 2026
KURS KIEROWANY:
Do osób prowadzących i rozliczających fundacje i stowarzyszenia oraz osób zainteresowanych poniższą tematyką.
CEL KURSU:
Jest przygotowanie do pracy w zakresie prowadzenia rachunkowości. Przygotowanie to ma mieć charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny, tak aby po zakończeniu kursu uczestnik posiadał wiedzę i umiejętności do samodzielnej pracy.
WYKŁADOWCA: Justyna Kikolska
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, magister z zakresu rachunkowości i finansów, posiada również certyfikat księgowy Ministerstwa Finansów. Doświadczony praktyk z wieloletnim stażem w księgowości i podatkach. Doświadczenie zawodowe z obszaru księgowości i podatków zdobywała w firmach branży handlowej, usługowej i produkcyjnej. Od 2007 roku zajmuje się również prowadzeniem ksiąg rachunkowych organizacji non profit. Od 2010 roku prowadzi własne biuro rachunkowe, w tym rozlicza organizacje non profit.
PROGRAM:
1. Prawne aspekty funkcjonowania fundacji.
a) Ustanowienie fundacji
b) Statut fundacji
c) Prowadzenie działalności gospodarczej przez fundację.
d) Nadzór nad działalnością i obowiązki sprawozdawcze fundacji.
2. Prawne aspekty funkcjonowania stowarzyszeń.
a) Stowarzyszenie zwykłe
b) Stowarzyszenie zarejestrowane
c) Statut stowarzyszenia
d) Rejestracja stowarzyszeń
e) Prowadzenie działalności gospodarczej przez stowarzyszenie
f) Majątek stowarzyszenia
g) Rozwiązanie (likwidacja) stowarzyszeń.
3. Stowarzyszenie i fundacja jako organizacja pożytku publicznego.
4. Podatkowe aspekty funkcjonowania fundacji i stowarzyszeń.
5. Zasady rachunkowości w organizacjach pozarządowych.
6. Polityka rachunkowości w fundacji lub stowarzyszeniu.
7. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych w organizacjach nie prowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą.
a) Przykładowy plan kont dla fundacji i stowarzyszeń
b) Ewidencja księgowa - przykłady
8. Budowa sprawozdania finansowego - wzór sprawozdania finansowego.
9. Etyka.
FORMUŁA SZKOLENIA:
✅Kurs będzie realizowany w trybie on-line poprzez platformę Microsoft Teams.
✅Podczas kursu komunikacja uczestników z wykładowcą odbywa się na czacie (uczestnicy widzą zarówno prezentację i wykładowcę oraz mają możliwość zadawania pytań).
✅Uczestnicy będą mogli kontaktować się z wykładowcą zadając pytania online lub na czacie.
✅Każdy z uczestników szkolenia otrzyma na 1-2 dni przed terminem rozpoczęcia:
- indywidualne hasło i login,
- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
✅ Potrzebny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą audio-video (kamerka, głośnik, słuchawki).
CZAS TRWANIA:
- 40 godz. dydaktycznych (on-line).
OPŁATA:
- 890 zł. od osoby
- 800 zł. dla pracowników członków wspierających oddział SKwP we Włocławku
- 845 zł. dla członków zwyczajnych/dyplomowanych księgowych oddziału SKwP we Włocławek
Warunkiem udzielenia rabatu członkom SKwP we Włocławku są na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Uczestnictwo w kursie potwierdzone jest imiennym zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz . 2175).