TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 20 stycznia 2022 r. od godz. 09.00 do godz. 14,00
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Marcin Otręba - Doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość.
PROGRAM
- Pojęcie Grupy VAT;
- Umowa o utworzeniu Grupy VAT
- Zasady rozliczeń Grupy VAT;
- Opodatkowanie członków podatku VAT w transakcjach pomiędzy sobą i na zewnątrz;
- Pojęcie podatnika Grupy VAT ;
- Rozliczanie proporcji i pre- współczynnika w Grupie VAT;
- Likwidacja Grupy VAT - przyczyny.
- Przypadki zwrotu podatku VAT w ciągu 15 dni;
- Przesłanki szybszego zwrotu podatku VAT;
- Weryfikacja podatnika za pomocą systemów informatycznych, w tym Centralnego Repozytorium Kas i Centralnego Rejestru Faktur;
- Przypadki wydłużenia terminu zwrotu podatku VAT;
- Brak zwrotu podatku VAT w przypadku braku stosowania terminali płatniczych.
- Obniżenie kwoty zapłat z 15 tys. do 8 tys. - skutki praktyczne;
- Obowiązek stosowania terminali płatniczych - nowe zasady
- Skutki podatkowe braku stosowania terminali płatniczych w przypadku ich obowiązku stosowania;
- Kara pieniężna za brak terminali płatniczych;
- Przepisy przejściowe dotyczące wdrażania terminali płatniczych
- Przypadki braku wydawania Wiążących Informacji Stawkowych;
- Rezygnacja ze stawki “zw.” - nowe przypadki;
- Wykreślenie podatnika VAT - UE;
- Zmiany w zakresie stawek obniżonych;
- Zwolnienie z VAT a PCC - zmiany w stosowaniu
- Likwidacja słowa “Duplikat” jako jej obowiązkowego elementu - skutki praktyczne;
- Likwidacja obowiązkowych elementów faktur korygujących: słowa “Korekta” oraz przyczyny korekty;
- Obowiązkowe elementy faktury po zmianach;
- Obowiązkowe a dobrowolne elementy faktury.
- Pojęcie faktury ustrukturyzowanej;
- Faktura ustrukturyzowana wyłącznie w formie elektronicznej wystawiana za pomocą oprogramowania interfejsowego;
- Powiadamianie o wystawionej fakturze ustrukturyzowanej - w jaki sposób?
- Otrzymanie faktury ustrukturyzowanej - sposoby i moment;
- Akceptacja odbiorcy jako obowiązkowy element stosowania faktur ustrukturyzowanych;
- Informacja o stosowaniu faktur ustrukturyzowanych - forma, termin, zakres podmiotowy;
- Dobrowolne elementy faktury a struktura XML;
- Przepisy przejściowe wdrażające zmiany: data wystawienia faktury a data obowiązku podatkowego.
- Zasady utworzenia Krajowego Systemu e-faktur;
- Funkcjonowanie systemu;
- Wystawienie faktury a jej automatyczne wysłanie do Krajowego Systemu e-faktur - skutki praktyczne;
- Nadawanie numerów fakturom funkcjonujących w Krajowym Systemie e-faktur - skutki podatkowe
- Struktury logiczne e-faktur wysyłanych do Systemu;
- Uwierzytelnianie faktur wysyłanych do Systemu: formy i termin;
- Preferencje dla podatników stosujących System, w tym szybszy zwrot podatku VAT, brak konieczności wysyłania JPK_FA;
- Przechowywanie faktur w Systemie przez 10 lat
- Przepisy przejściowe wdrażania Systemu: dobrowolność a obowiązek.
III. Zmiany w VAT uchwalone innymi ustawami oraz problemy praktyczne
- Termin płatności i data zapłaty przy stosowaniu ulgi na złe długi;
- Brak symboli: MPP, SW;
- Nowe symbole: WSTO-EE i IED;
- Kody i ich umieszczanie w JPK;
- Problemy praktyczne związane z JPK: paragony z NIP jako faktury uproszczone, faktury korygujące i ich ujęcie w odpowiednim terminie, stosowanie TP.
- Przypadki gdy czynny żal chroni przed odpowiedzialnością karną skarbową;
- Korekta JPK a czynny żal - czy wymagany obecnie i po zmianach?
- Skutki likwidacji składania czynnego żalu przy korekcie JPK;
- Faktura korekta “in plus” a czynny żal.
- Rozliczanie tax free od 2022 r. - wdrożenie nowych zasad;
- Platforma do rozliczeń tax free;
- Stosowanie oznaczeń WSTO_EE w praktyce - rozliczanie sprzedaży na rzecz osób fizycznych zagranicznych;
- Stosowanie w praktyce procedur uproszczonych: OSS, IOSS, MOSS;
- Transakcje z Irlandią Północną.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 300,00 zł od osoby
- 270,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są
na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).