TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 21 czerwca 2021 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. W roku 2005 ukończył studia podyplomowe o specjalności Podatki. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków pośrednich oraz procedurze podatkowej. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Obecnie koordynator do spraw podatków w firmie która należy do grona największych producentów kruszyw łamanych w Polsce. Autor wielu publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi wykłady oraz szkolenia z zakresu podatków. Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowe

PROGRAM

I  Zmiany w JPK_VAT od lipca 2021 r.

  • Wykazywanie paragonów z NIP oraz wykazywanie paragonów za przejazd autostradą oraz biletów za przewóz osób - rozszerzenie możliwości odliczenia podatku
  • Ważna zmiana dotycząca oznaczenia „MPP” w pliku JPK_VAT
  • Modyfikacja i doprecyzowanie symboli GTU
    • GTU_01 – napoje alkoholowe
    • GTU_02 – paliwa
    • GTU_03 – oleje i smary
    • GTU_07 – pojazdy i części samochodowe
    • GTU_09 – produkty lecznicze i wyroby medyczne
    • GTU_10 – nieruchomości
    • GTU_12 – usługi niematerialne
    • GTU_13 – transport i magazynowanie
    • GTU a faktura do paragonu „FP”
  • Zmiana zasad oznaczania transakcji symbolem „TP”
    • Wprowadzenie limitu 15.000 zł.
    • Jak obliczyć limit 15.000 zł? Transakcja czy faktura?
    • Powiązania przez Skarb Państwa a symbol „TP”
    • Kiedy pomimo powiązań nie trzeba używać symbolu „TP”?
  • Uregulowanie sposobu ewidencjonowania faktur za przejazd autostradą oraz przewóz osób (bilety PKP, autobusowe, inne).
  • Jak po nowemu ująć obniżenia podatku naliczonego z faktury korygującej kiedy nie otrzymano korekty?
  • Doprecyzowanie zakresu danych przy imporcie towarów
  • Korekta JPK_VAT a czynny żal
  • Przepisy przejściowe jak je czytać

II Krajowy system e-faktura

  • E-faktura
    • Dla kogo?
    • Od kiedy?
    • Na jakich zasadach?
    • Jak się przygotować?
  • Wybór e-faktury przez sprzedawcę - skutki podatkowe
    • Zakres danych
    • Sposób wysyłki i przechowywania faktur sprzedażowych
  • Wybór e-faktury przez kontrahenta - skutki podatkowe
    • Sposób pobrania i przechowywania faktur zakupowych.
    • Zakres obowiązków podatkowych i rachunkowych.
  • Zasady weryfikacji e-faktur przez organy podatkowe.
  • Zasady i terminy wejścia w życie regulacji.

III. Aktualne orzecznictwo

  • Wyrok TSUE dotyczący rozliczania WNT w sprawie C-895/19. Jak rozliczać podatek po wyroku?
  • Karty paliwowe - interpretacja ogólna wydana po wyroku TSUE C-235/18 i jej konsekwencje
  • Wyrok TSUE w sprawie C 48/20. Możliwość korekt faktur w trakcie kontroli podatkowej
  • Obowiązek podatkowy przy sprzedaży mediów (energia, elektryczna, gaz, woda, nieczystości, najem, dzierżawa, leasing, ochrona osób, dozór mienia itp.) w świetle wyroku NSA I FSK 1842/16.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240,00 zł  od osoby
  • 215,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel. 54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665