search Wiedza współpraca wsparcie od 1907

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 13 maja 2021 r. od godz. 09.00 do 15.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Dorota Łabuda - biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, trener administracji skarbowej – wykładowca Krajowej Szkoły Skarbowości, posiadający blisko 25 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący oddziałami Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

CEL

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestników wiedzy w zakresie wymogów dotyczących fakturowania oraz możliwości samodzielnego sporządzenia dokumentacji podatkowej. Zostaną szczegółowo omówione zasady wystawiania i ewidencjonowania faktur oraz pułapek czyhających w obrocie gospodarczym na wystawców i odbiorców faktur, ze szczególnym uwzględnieniem kontrowersji związanych z fakturami korygującymi „in minus”. Poruszone zostaną kwestie związane z raportowanie plików JPK_V7 w kontekście posiadanej faktury zakupu i sprzedaży.

PROGRAM

  1. Definicja faktury i faktury elektronicznej, podstawa prawna do jej wystawienia, w tym aktualne rozporządzenia dotyczące fakturowania.
  2. Transakcje dla których istnieje obowiązek wystawienia faktury.
  3. Transakcje, które nie rodzą bezwzględnego obowiązku wystawienia faktury.
  4. Podmioty zobowiązane do wystawiania faktur.
  5. Terminy wystawienia faktury – zasady ogólne i szczególne.
  6. Faktury wystawiane na żądanie.
  7. Faktura wystawiana do paragonu – jakie pułapki przygotował ustawodawca – jak ją pokazać w ewidencji sprzedaży.
  8. Sposoby dokumentowania zdarzeń gospodarczych przez podatników – które z procedur trzeba oznaczać w  pliku JPK_V7.

- faktura pro forma
- faktura „papierowa” i elektroniczna
- faktura uproszczona
- faktura i nota korygująca – zasady wystawiania i rozliczania w świetle zmian 2021 r. – Slim VAT tylko z nazwy
- anulowanie faktury
- duplikat
- dokument wewnętrzny
- raport okresowy z kasy rejestrującej

  1. Pozycje obowiązkowe na fakturze w świetle orzecznictwa i interpretacji z uwzględnieniem procedur szczególnych i obowiązku ich raportowania w pliku JPK_V7.

- mechanizm podzielonej płatności
- metoda kasowa
- samofakturowanie
- procedura VAT marża
- faktura VAT-RR a RODO – nowe zasady wystawiania.

  1. Pozycje dodatkowe na fakturze – co można na nich umieszczać, aby raportowanie pliku JPK_V7 stało się łatwiejsze. Oznaczanie GTU przez biura rachunkowe.
  2. Faktura, transakcja a biała lista – na co zwrócić uwagę przy dokonywaniu płatności przelewem na rachunek kontrahenta
  3. Faktura w języku obcym.
  4. Sposoby przeliczania kwot z faktur wyrażonych w walucie obcej – nowe możliwości
  5. Refakturowanie – najnowsze orzecznictwo, czy i kiedy do refaktury stosujemy znacznik GTU
  6. Fakturowanie zaliczek i ich raportowanie:

- kiedy wpłata jest zaliczką, powstanie obowiązku podatkowego dla określonego rodzaju zaliczek, jakie zaliczki podlegają fakturowaniu
- elementy faktury dokumentującej zaliczkę częściową lub 100%,
- obowiązek wystawienia faktury końcowej – obowiązkowe pozycje takiego dokumentu - w jakich przypadkach nie wystawia się faktury końcowej.

  1. Faktura a obowiązek podatkowy - zasady dokonywania wpisów w ewidencji sprzedaży podlegającej raportowaniu:

- znaczniki dotyczące rodzajów dokumentów sprzedaży
- znaczniki dotyczące rodzajów procedur przy sprzedaży
- znaczniki dotyczące towarów i usług wrażliwych.

  1. Kiedy wiążąca informacja stawkowa a kiedy interpretacja indywidualna przy wątpliwościach raportowanie kodów GTU.
  2. Faktura a prawo do odliczenia podatku naliczonego – zasady dokonywania wpisów w ewidencji zakupów – zmiana w 2021 r.

- znaczniki dotyczące rodzajów dokumentów zakupu
- znaczniki dotyczące rodzajów procedur przy zakupie.

  1. Faktura wadliwa a nierzetelna – różnice i konsekwencje.
  2. Zasady przechowywania faktur.
  3. Kontrole biznesowe: autentyczność pochodzenia, integralność treści i czytelność faktury – kiedy i jak stosujemy.
  4. Sankcja 500 zł za błąd w ewidencji VAT (nowe regulacje w specustawie dot. Tarczy antykryzysowej). Omówienie procedury nałożenia kary.
  5. Pozostałe sankcje podatkowe, karnoskarbowe i karne za naruszenie zasad wystawiania, ewidencjonowania i raportowania faktur. Czynny żal przy JPK_V7.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 280,00 zł  od osoby
  • 252,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel. 54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665