search Wiedza współpraca wsparcie od 1907

 

TERMIN I MIEJSCE ZAJĘĆ

  • 26-27 stycznia 2023 r. od godz. 09:00 - 15:30
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
  • 26 stycznia 2023r. – od godz. 9:00 – 15:30  ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM
  • Prowadząca -Pani Zuzanna Świerc – ekonomista, księgowy, trener zarządzania finansami w podmiotach leczniczych.
  • 27 stycznia 2023r. – od godz. 9:00 – 15:30 ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM
  •  Prowadząca – biegły rewident, wykładowca  SKwP z zakresu prawa podatkowego i rachunkowości.

PROGRAM

I dzień – 26 styczeń 2023r. – ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE RACHUNKOWYM

  1. Formalne aspekty zamknięcia ksiąg rachunkowych oraz sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego
  • regulacje prawa bilansowego dla różnych form prowadzenia działalności leczniczej (spółki/spzoz)
  • sprawozdanie z punktu widzenia jednostki: uproszczenia w ewidencji i sprawozdaniu, większa szczegółowość danych, specyfika prowadzonej działalności
  • krajowe i międzynarodowe standardy rachunkowości oraz sprawozdawczości finansowej – jak i kiedy je stosować?
  • rola organów nadzorczych i tworzących
  • e-sprawozdanie w podmiocie leczniczym - uwarunkowania informatyczne i organizacyjne
  1. Polityka rachunkowości czyli jak przygotować użyteczne sprawozdanie finansowe z uwzględnieniem specyfiki jednostki
  • zasady istotności, memoriału, kasowa, ciągłości – w optyce jednostki sporządzającej sprawozdanie
  • wyłączenia, uproszczenia i uszczegółowienia w ewidencji księgowej i sprawozdaniu finansowym – kiedy, jak i w jakim celu można je stosować
  • plan kont a automatyczne generowanie sprawozdania
  1. Harmonogram prac związanych z księgowym zamknięciem roku 2022
  2. Inwentaryzacja aktywów i pasywów
  • organizacja i dokumentacja procesu inwentaryzacji w jednostce
  • terminarz czynności
  • szczególne kategorie majątkowe w podmiocie leczniczym i zasady ich inwentaryzacji: zapasy materiałów medycznych, obce środki trwałe i zapasy (komisy), środki trwałe w budowie
  • e-inwentaryzacja
  • rozliczenie inwentaryzacji jako warunek jej skutecznego przeprowadzenia
  • inwentaryzacja w szczególnych warunkach epidemicznych: warunki odstąpienia od spisu z natury - wyjaśnienia Ministra Finansów, procedura
  1. Kategorie o istotnym wpływie na wynik finansowy podmiotu leczniczego, ich wycena i prezentacja w sprawozdaniu
  • przychody za świadczenia niewykonane i nadwykonane,
  • korekty przychodów okresu bieżącego i lat ubiegłych
  • dotacje na programy zdrowotne, kształcenie kadr medycznych, remonty i dofinansowanie wynagrodzenia
  • darowizny pieniężne i rzeczowe
  • amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych a wartość istotna środka trwałego
  • kredyty, pożyczki i inne zobowiązania finansowe oraz obsługa zadłużenia
  • rezerwy
  • rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów
  1. Prezentacja majątku trwałego i obrotowego podmiotu leczniczego
  • wartości niematerialne i prawne
  • środki trwałe
  • zapasy
  • środki pieniężne
  1. Kapitały i fundusze w sprawozdaniu finansowym
  • operacje na kapitale/funduszu podstawowym
  • rozliczenie wyniku finansowego z kapitałem/funduszem zapasowym
  • skutki błędów lat ubiegłych rozliczane z kapitałem/funduszem własnym
  1. Dodatkowe informacje i wyjaśnienia – zakres wymagany ustawą o rachunkowości a szczegółowość wynikająca z potrzeb jednostki.
  2. Badanie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego
  • wybór podmiotu uprawnionego do badania sprawozdania finansowego, cel badania i obowiązki podmiotu badanego
  • procedura opiniowania i zatwierdzenie sprawozdania podmiotu leczniczego
  • obowiązki podmiotu leczniczego po zatwierdzeniu sprawozdania
  1. Postępowanie z wynikiem finansowym
  2. Konsultacje w zakresie tematycznym szkolenia

 

 

II dzień – 27 stycznia 2023r.- ZAMKNIĘCIE ROKU W ASPEKCIE PODATKOWYM

(program w przygotowaniu)

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

OPŁATA

  • 800,00 zł  od osoby
  • 720,00 zł dla członków oddziału SKwP  we Włocławku
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel.54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665