TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 15 lipca 2021 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

OPIS

Zapraszamy serdecznie pracowników działów księgowości oraz wszystkich zainteresowanych na szkolenie poświęcone tematyce kosztów uzyskania przychodów, podczas którego na praktycznych przykładach zostanie pokazana specyfika radzenia sobie z tą trudną i złożoną tematyką. Kiedy dany wydatek może być kosztem, jak należy go udokumentować, czy jest kosztem bezpośrednim czy pośrednim, kiedy trzeba skorygować koszty, co z kosztami pracowniczymi i czy w końcu rozstrzygnięto kwestie reklamy i reprezentacji w kosztach podatkowych? Wszystkie zagadnienia związane z rozliczaniem kosztów uzyskania przychodów zostaną omówione w kontekście zmian w ustawach o CIT/PIT/VAT obowiązujących od 2019/2020 r. a w szczególności zagadnień białej listy podatników vat, split payment, płatności gotówkowych oraz tzw. kosztów samochodowych.

 

PROGRAM

  1. Zmiany w 2021 r. (m.in. opodatkowanie CIT spółek komandytowych, CIT-estoński) i ich wpływ na rozliczanie kosztów podatkowych.
  2. Wpływ przepisów tzw. tarczy antykryzysowej związanej z Covid-19 na koszty uzyskania przychodów.
  3. Nietypowe wydatki wiązane z Covid-19 w kosztach firmy.
  4. Kary umowne i odszkodowania – skutki podatkowe związane z ich zapłatą z uwagi na zdarzenia związane z ogólnoświatową pandemią.
  5. Biała lista podatników VAT i jej wpływ na rozliczanie kosztów uzyskania przychodów od 2020 roku.
  • Kiedy błędnie opłacona faktura nie może zostać rozliczona w kosztach uzyskania przychodów?
  • Identyfikacja płatności, do których mają zastosowanie nowe regulacje (płatności w ramach transakcji przekraczających 15 tys. zł)
  • Płatności na rachunki techniczne (np. za media), PayU, PayPal, płatność kartą, rachunki depozytowe i powiernicze.
  • Problem usług ciągłych, przy których przekroczono limit 15 tys. zł
  • Moment weryfikacji rachunku w białej księdze oraz kwestia przelewów z odroczonym terminem realizacji.
  1. Zapłata gotówką skutkująca brakiem kosztów podatkowych.
  2. Ulga na złe długi a koszty podatkowe.
  3. Koszty uzyskania przychodów związane z użytkowaniem samochodów osobowych „w firmie” w 2019 roku w świetle objaśnień MF z 9 kwietnia 2020 r. :
  • 100, 75 lub 20 % kosztów eksploatacyjnych w kosztach uzyskania przychodów – problemy praktyczne.
  • Niejednolitość dokumentacji leasingowej i rozbicie opłat leasingowych na kwoty, do których należy stosować odrębne limity kosztowe (kapitał, odsetki, pakiety gwarancyjne, pakiety przeglądowe, AC,OC, GAP, NNW, opony itp.)
  • Wynajem samochodów i pozyskiwanie informacji o wartości aut dla celów ubezpieczenia.
  • Skutki podatkowe sprzedaży pojazdów wykupionych z leasingu.
  • Praktyczne przykłady rozliczeń kosztów samochodów osobowych w 2019 roku z uwzględnieniem różnorodności umów dostępnych na rynku (leasingi, wynajem krótko i długoterminowy, umowy mieszane, „smart-leasing” itp.)
  • Podróże służbowe po „zmianach samochodowych” – praktyczne przykłady.
  1. Koszty uzyskania przychodów w podatku CIT/PIT: rodzaje kosztów i praktyczne zagadnienia związane z korektą kosztów podatkowych:
  • związek pomiędzy przychodem a wydatkiem niezbędny dla ujęcia kosztu w rachunku podatkowym,
  • dokumentowanie wydatków i szczególna rola tzw. „podkładek księgowych”
  • „podatek u źródła”jako KUP w kontekście zagadnień związanych z zakupem usług od podmiotów zagranicznych.
  • Dokumentowanie nabycia tzw. „usług niematerialnych”
  • Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
  1. Reklama i reprezentacja a koszty uzyskania przychodów (z uwzględnieniem najnowszych poglądów Ministra Finansów z 2017-2019 r. oraz kwestii Covid-19):
  • jak rozróżnić reklamę od reprezentacji?,
  • korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?,
  • upominki dla kontrahentów,
  • wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń produktowych,
  • organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów,
  • udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
  • sponsoring w działalności przedsiębiorstwa,
  • sponsoring zawodów sportowych,
  • rola dowodów wykonania usług niematerialnych (np. promocyjnych, doradczych) w celu zaliczenia tych wydatków do kosztów podatkowych,
  • konkursy z nagrodami,
  • istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać?,
  • nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240,00 zł  od osoby
  • 215,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

 

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel. 54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665