TERMIN I MIEJSCE ZAJĘĆ
- 15 czerwca 2022 r. od godz. 09:00 - 15:30
- Zajęcia prowadzone są w formule on-line za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć.
WYKŁADOWCA
Pani Joanna Podkówka-Sędek– specjalista z zakresu podatku VAT, praktyk omawianych zagadnień, wieloletni wykładowca SKwP.
PROGRAM
- Konsekwencje Polskiego Ładu w podatku VAT:
- Grupa VAT – definicja, zasady rejestracji, konsekwencje w podatku należnym i naliczonym, korekty roczne,
- nowe terminy zwrotu podatku,
- podatnik bezgotówkowy,
- zmiany w WIS,
- modyfikacja zwolnienia z VAT usług finansowych.
- Centralny Rejestr Faktur w 2022r..:
- kogo dotyczy i kiedy jest dobrowolny a kiedy będzie obowiązkowy,
- rodzaje faktur ustrukturyzowanych,
- elementy faktury ustrukturyzowanej,
- zasady wprowadzania do obrotu e-faktury,
- uprawnienia do KSeF,
- plusy i minusy monitorowania faktur,
- zasady funkcjonowania.
- Zmiany w fakturowaniu wprowadzone w 2022r. :
- obowiązkowe elementy faktury i faktury korygującej w 2022r.
- wydłużony okres na wystawienie faktury,
- korygowanie błędów.
- Zmiany w JPK od 01.01.2022r. – nowelizacja rozporządzenia i KKS:
- nowa wersja struktury logicznej JPK,
- korekta bez czynnego żalu.
- Planowanie zmiany w zakresie SLIM VAT III:
- zwiększenie limitu dla Małych Podatników,
- rezygnacja z wymogu posiadania faktury przy odliczaniu podatku naliczonego z tytułu unijnych nabyć towarów,
- zmiany w zakresie WDT,
- szerszy zakres zwolnień z VAT,
- faktury korygujące i faktury zaliczkowe – modyfikacje,
- obniżanie sankcji VAT;
- zmiany w zakresie odliczania podatku vat w ramach proporcji.
- Faktury korygujące z uwzględnieniem korzystania z KSeF:
- wpływ pakietu SLIM VAT I na ujęcie korekty u sprzedawcy i nabywcy,
- korzystanie z KSeF a rozliczanie korekt,
- ujęcie faktury korygującej IN MINUS i IN PLUS w JPK,
- faktury korygujące WDT – zasady ewidencjonowania w JPK oraz w VAT-UE,
- faktury korygujące WNT – zasady ujmowania w JPK oraz w VAT-UE,
- korekty faktur exportowych.
- Ulga na złe długi po modyfikacjach w ramach pakietu SLIM VAT II.
- Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge
OPŁATA
- 400 zł - od osoby
- 360 zł - dla członków oddziału SKwP we Włocławku
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).