SZKOLENIE ON-LINE

Akademia kosztów podatkowych w CIT i PIT w świetle zmian w CIT i PIT w 2020 r. oraz pandemii Covid-19

Termin szkolenia:

  • 16 października 2020 r. od godz. 09.00 do 14.00

Wykładowca: Lech Janicki

Prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej, ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

Opis szkolenia:

Zapraszamy pracowników działów księgowości oraz wszystkich zainteresowanych na szkolenie poświęcone tematyce kosztów uzyskania przychodów, podczas którego na praktycznych przykładach zostanie pokazana specyfika radzenia sobie z tą trudną i złożoną tematyką. Kiedy dany wydatek może być kosztem, jak należy go udokumentować, czy jest kosztem bezpośrednim czy pośrednim, kiedy trzeba skorygować koszty, co z kosztami pracowniczymi i czy w końcu rozstrzygnięto kwestie reklamy i reprezentacji w kosztach podatkowych? Wszystkie zagadnienia związane z rozliczaniem kosztów uzyskania przychodów zostaną omówione w kontekście zmian w ustawach o CIT/PIT/VAT obowiązujących od 2019/2020 r. a w szczególności zagadnień białej listy podatników vat, split payment, płatności gotówkowych oraz tzw. kosztów samochodowych.

Program:

  1. Wpływ przepisów tzw. tarczy antykryzysowej związanej z Covid-19 na koszty uzyskania przychodów.
  2. Nietypowe wydatki wiązane z Covid-19 w kosztach firmy.
  3. Kary umowne i odszkodowania – skutki podatkowe związane z ich zapłatą z uwagi na zdarzenia związane z ogólnoświatową pandemią.
  4. Biała lista podatników VAT i jej wpływ na rozliczanie kosztów uzyskania przychodów od 2020 roku.
  • Kiedy błędnie opłacona faktura nie może zostać rozliczona w kosztach uzyskania przychodów?
  • Identyfikacja płatności, do których mają zastosowanie nowe regulacje (płatności w ramach transakcji przekraczających 15 tys. zł)
  • Płatności na rachunki techniczne (np. za media), PayU, PayPal, płatność kartą, rachunki depozytowe i powiernicze.
  • Problem usług ciągłych, przy których przekroczono limit 15 tys. zł
  • Moment weryfikacji rachunku w białej księdze oraz kwestia przelewów z odroczonym terminem realizacji.
  • Zlecenia stałe i polecenia zapłaty
  • Weryfikacja kontrahentów i archiwizacja danych związanych z płatnościami
  1. Zapłata gotówką skutkująca brakiem kosztów podatkowych – radykalna zmiana w orzecznictwie organów podatkowych dotycząca umów ciągłych.
  2. Ulga na złe długi a koszty podatkowe w czasie pandemii Covin-19.
  3. Koszty uzyskania przychodów związane z użytkowaniem samochodów osobowych „w firmie” w 2019 roku w świetle objaśnień MF z 9 kwietnia 2020 r. :
  • 100, 75 lub 20 % kosztów eksploatacyjnych w kosztach uzyskania przychodów – problemy praktyczne.
  • Niejednolitość dokumentacji leasingowej i rozbicie opłat leasingowych na kwoty, do których należy stosować odrębne limity kosztowe (kapitał, odsetki, pakiety gwarancyjne, pakiety przeglądowe, AC,OC, GAP, NNW, opony itp.)
  • Wynajem samochodów i pozyskiwanie informacji o wartości aut dla celów ubezpieczenia.
  • Skutki podatkowe sprzedaży pojazdów wykupionych z leasingu.
  • Praktyczne przykłady rozliczeń kosztów samochodów osobowych w 2019 roku z uwzględnieniem różnorodności umów dostępnych na rynku (leasingi, wynajem krótko i długoterminowy, umowy mieszane, „smart-leasing” itp.)
  • Podróże służbowe po „zmianach samochodowych” – praktyczne przykłady.
  1. Koszty uzyskania przychodów w podatku CIT/PIT: rodzaje kosztów i praktyczne zagadnienia związane z korektą kosztów podatkowych:
  • Związek pomiędzy przychodem a wydatkiem niezbędny dla ujęcia kosztu w rachunku podatkowym.
  • Dokumentowanie wydatków i szczególna rola tzw. „podkładek księgowych”.
  • „Podatek u źródła” jako KUP w kontekście zagadnień związanych z zakupem usług od podmiotów zagranicznych.
  • Dokumentowanie nabycia tzw. „usług niematerialnych”.
  • Wydatki nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów.
  1. Reklama i reprezentacja a koszty uzyskania przychodów (z uwzględnieniem najnowszych poglądów Ministra Finansów z 2017-2019 r. oraz kwestii Covid-19):
  • jak rozróżnić reklamę od reprezentacji?,
  • korzystne stanowisko MF w sprawie posiłków z kontrahentami – jak zastosować je w praktyce?,
  • upominki dla kontrahentów,
  • wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń produktowych,
  • organizowanie imprez artystycznych i sportowo rekreacyjnych dla kontrahentów,
  • udział w targach i konferencjach itp. – zasady rozliczeń podatkowych.
  • sponsoring w działalności przedsiębiorstwa,
  • sponsoring zawodów sportowych,
  • rola dowodów wykonania usług niematerialnych (np. promocyjnych, doradczych) w celu zaliczenia tych wydatków do kosztów podatkowych,
  • konkursy z nagrodami,
  • istota regulaminu sprzedaży premiowej – jak go napisać?,
  • nieodpłatne świadczenia na rzecz kontrahentów a ryzyko reprezentacji.

Harmonogram:

08:45 - 09:00 logowanie uczestników

09:00 -10:30 wykład

10:30 - 10:45 przerwa

10:45 - 12:15 wykład

12:15 - 12:30 przerwa

12.30 - 14.00 wykład

Formuła szkolenia:

✅ szkolenie prowadzone jest w formule on-line i ma cechy szkolenia stacjonarnego;

✅ podczas szkolenia komunikacja uczestników z trenerem odbywa się na czacie (uczestnicy

widzą zarówno prezentację i trenera oraz mają możliwość zadawania pytań);

✅ każdy z uczestników szkolenia otrzyma na 1-2 dni przed terminem rozpoczęcia:

- link do zajęć,

- materiały szkoleniowe w formie elektronicznej.

Wymagania sprzętowe:

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena kursu:

240 zł. od osoby,

215 zł. dla członków oddziału.

Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Czas trwania: 6 godz. wykładowych

Termin przesyłania zgłoszeń: do dnia 14 października 2020r.

Płatność: do dnia 15 października 2020r. (po otrzymaniu drogą mailową potwierdzenia realizacji

szkolenia)

Rezygnacja ze szkolenia: bezwzględnie do dnia 14 października 2020r. wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja w późniejszym terminie będzie wiązać się z koniecznością pokrycia pełnej odpłatności. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel. 54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665