search Wiedza współpraca wsparcie od 1907

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 18 maja 2021 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

PROGRAM

  1. Wydatki na rzecz pracowników związane z wykonywaniem przez nich pracy w warunkach pandemii (skutki w CIT i PIT)
    • Tarcza antykryzysowa i przepisy dotyczące zakwaterowania i wyżywienia pracowników w trakcie zmienionej organizacji pracy
    • Szczególny sposób organizacji pracy w trakcie pandemii – nietypowe wydatki.
    • Praca w domu i wykorzystywanie urządzeń pracownika do wykonywania pracy (samochód, komputery, modemy, internet, oprogramowanie itp.)
    • Samochód pod domem pracownika – skutki podatkowe.
    • Wydatki BHP związane z ograniczeniem skutków pandemii.
    • Wydatki związane z podróżami służbowymi w trakcie pandemii
    • Nowe zwolnienia z PIT i składek ZUS w związku z pandemią
  1. Rewolucyjny wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 8 lipca 2014 r. w sprawie nieodpłatnych świadczeń dla pracowników i jego stosowanie przez sądy i organy podatkowe w latach 2014-2020. (trudne do spełnienia warunki konieczne dla powstania przychodu z tytułu otrzymania nieodpłatnych świadczeń).
  2. Wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników oraz członków zarządów (ryczałty lub „ceny rynkowe”, kwestia paliwa, regulaminy korzystania z pojazdów).
  3. Samochód firmowy parkowany w miejscu zamieszkania pracowników i członków zarządów (samochód w trakcie pandemii, skutki w PIT i CIT, mobilni pracownicy, koszty używania samochodu po zmianach w 2019 r.)
  4. Napoje, artykuły spożywcze (herbata, kawa, napoje, ciastka) zużywane podczas imprez integracyjnych, konferencji, szkoleń, spotkań, targów i eventów – praktyczne studium przypadków.
  5. Świadczenia BHP na rzecz pracowników – szeroki katalog.
  6. Rezygnacja bądź ograniczenie benefitów pracowniczych w związku z pandemią.
  7. Bony obiadowe, catering dla pracowników, zakupy żywności dla pracowników.
  8. Karnety na basen, siłownię, do kina, teatru, bony Sodexo, karty Multisport, pakiety medyczne.
  9. Ubezpieczenie OC dla członków zarządu.
  10. Sprzęt sportowy dla pracowników, dla drużyny zakładowej, wynajęcie sali gimnastycznej.
  11. Odzież pracownicza, strój służbowy – studium przypadków, ekwiwalenty za pranie odzieży.
  12. Podnoszenie kwalifikacji pracowników i członków zarządów (studia menedżerskie, kursy językowe, studia podyplomowe, doskonalenie zawodowe oraz związane z tym świadczenia w postaci sfinansowania podręczników i noclegów)
  13. Zorganizowany dowóz pracowników do pracy po zmianach od 1 stycznia 2015
  14. Zakwaterowanie pracowników, wynajęcie mieszkań pracowniczych dla ekip budowlanych i monterskich, hotele dla handlowców.
  15. Telefony, tablety i komputery służbowe przekazane pracownikom.
  16. Covid-19 a zwiększenie limitu zwolnień z PIT w tarczy antykryzysowej (zapomogi, działalność socjalna) na lata 2020 i 2021.
  17. Świadczenia pracownicze sfinansowane z ZFŚS (paczki świąteczne, pożyczki mieszkaniowe, wakacje dzieci, świadczenia rzeczowe, zapomogi)
  18. Świadczenia z tytułu podróży służbowych pracowników (oraz podróży osób nie będących pracownikami) i używanie przez pracowników samochodów prywatnych w jazdach miejscowych i podróżach służbowych po zmianach w 2019 r.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240,00 zł  od osoby
  • 215,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel.54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665