TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 10 czerwca 2021 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

OPIS

Prawie każdy środek trwały prędzej czy później będzie wymagał remontu, bądź będzie podlegał modernizacji. Podatkowe ujęcie tych prac różni się kolosalnie (koszt jednorazowy lub poprzez amortyzację), a przed podatnikiem pojawia się konieczność ustalenia, jakie rodzaje prac miały miejsce i jak ująć je bezpiecznie w kosztach firmy. Sprawę utrudnia techniczny aspekt tych zagadnień (dokumentacja techniczna, opinie służb technicznych, niewłaściwe opisy na fakturach, rozbudowane przedmiary i kosztorysy prac),a granica między remontem i ulepszeniem bywa czasem trudna do uchwycenia. Podczas szkolenia omówimy sobie setki praktycznych przykładów prac remontowych i ulepszeniowych, wskazując, gdzie kryją się pułapki i problemy, oraz to, jak z nich wybrnąć skutecznie.

PROGRAM

  • Jak bezpiecznie podatkowo rozliczyć remonty i inwestycje w swojej firmie?
  • Czym różni się remont od ulepszenia i jakie skutki na gruncie CIT, PIT i VAT powoduje?
  • „Podkładki pod środki trwałe - dokumentacja techniczna, opinie służb technicznych”
  • Typowe błędy w umowach o prace budowlane i w opisie faktur – skutkujące wątpliwościami, co do ujęcia wydatków w kosztach firmy.
  • Remont, czyli co? - praktyczna analiza kilkudziesięciu rodzajów typowych prac remontowych (np. wymiana instalacji w obiekcie, odświeżenie biura, malowanie ścian, wymiana okien, kaloryferów, remonty łazienek, wymiana nawierzchni parkingu i pokrycia dachu, prace w kanalizacji, wymiana zużytych elementów, sufity podwieszane, wymiana oświetlenia i ogrzewania i wiele innych)
  • Remonty z użyciem nowych technologii i materiałów
  • Ulepszenie, czyli co? - praktyczne omówienie kilkudziesięciu rodzajów prac ulepszeniowych (np. dobudowanie nowych pomieszczeń do istniejących, adaptacja poddasza, dobudowanie nowej kondygnacji, podwyższenie ścian szczytowych, wstawienie nowego okna lub drzwi, zmiana konstrukcji dachu, wymiana stropu zwiększająca nośność, podniesienie więźby dachowej, zmiany w układzie ścian nośnych, zmiana sali magazynowej na biurowy „openspace”, „ghostbusters service”, konstrukcje dachowe pod wentylatory i klimatyzację oraz wiele innych przykładów modernizacji, adaptacji, rekonstrukcji i rozbudowy ST)
  • Czy remont i ulepszenie może wystąpić jednocześnie i jak postąpić na gruncie ustawy CIT?
  • Analiza prac związanych z instalacjami firmowymi (przykłady kwalifikowania ponad 40 rodzajów instalacji np. systemy sanitarne, przywoławcze, alarmowe, drzwi automatyczne, ruchome schody, windy, systemy oddymiania, uzdatniania wody, urządzenia pomocnicze i peryferyjne itd.)
  • Remonty i modernizacje samochodów (np. LPG, tuning off-road, chip-tuning, montaż akcesoriów, naprawy serwisowe, wymiana części) w kosztach firmy
  • Ulepszenie zamortyzowanych już środków trwałych – praktyczne wyliczenia
  • Inwestycje w obcych środkach trwałych a prace adaptacyjne / remontowe
  • Dotacje na remont i ulepszenie ST
  • Szybsza amortyzacja ulepszonych środków trwałych
  • Czy można ulepszyć WNiPY?
  • Ulepszenie a remont środków trwałych – bilansowe i podatkowe „rozbieżności”
  • Czy warto wystąpić o interpretację podatkową w temacie remontów i ulepszeń?

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240,00 zł  od osoby
  • 215,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel. 54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665