search Wiedza współpraca wsparcie od 1907

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 3o czerwca 2021 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar), poprzez platformę clickmeeting.com. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Ewa Fusiara - Starszy konsultant podatkowy w spółce doradztwa podatkowego, z którą związana jest od ponad czterech lat. Specjalizuje się w szczególności w zagadnieniach z zakresu podatków dochodowych, w tym na gruncie międzynarodowych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania i VAT. Wraz z początkiem pandemii szczególnie zaangażowana w procesach uzyskiwania wsparcia w ramach tarcz antykryzysowych oraz tarczy finansowej PFR. Prawem podatkowym zajmuje się od blisko 7 lat. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Wydziału Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

PROGRAM

  • Rozliczenie podatkowe otrzymanej subwencji, w tym:
    • Czy otrzymane środki (w tym umorzona część) stanowią przychód podatkowy?
    • Umorzenie a sposób opodatkowania
    • Czy wydatki sfinansowane środkami z PFR 1.0 są kosztem podatkowym?
    • Czy umorzenie subwencji będzie miało wpływ na koszty podatkowe?
  • Dokumentowanie wydatków sfinansowanych w ramach PFR 1.0
  • Jak się przygotować do kontroli? Weryfikacja spełnienia warunków programu, skutki nieprawidłowości
  • Wydatkowanie subwencji finansowej:
    • Na jakie cele mogą być wydatkowane środki z PFR 1.0, omówienie wątpliwych wydatków, w tym m.in.:
      • wartość brutto/netto faktur VAT
      • spłata kredytów/leasingów/pożyczek
      • wynagrodzenia pracowników
      • zaległości
      • koszty pośrednio/bezpośrednio związane z przychodami
    • Niewłaściwe wydatkowanie subwencji, zapłata brutto faktury – skutki, rozwiązania
  • Zasady rozliczenia, zwrotu i umorzenia subwencji PFR 1.0:
    • Terminy rozliczenia i zwrotu środków
    • Wcześniejsza spłata subwencji
    • Omówienie zasad zwrotu i umorzenia subwencji, na co zwrócić uwagę?
  • Mikrofirma
    • Zwrot 100% subwencji (m.in. zawieszenie lub likwidacja działalności, upadłość)
    • Umorzenie 100% - warunki
    • Umorzenie zasady ogólne
    • Ustalenie stanu zatrudnienia i skali redukcji
    • Zmniejszenie zatrudnienia w trakcie roku
    • Obliczenie wysokości środków do zwrotu i umorzenia dla mikro, przykłady
  • MŚP
    • Zwrot 100% subwencji (m.in. zawieszenie lub likwidacja działalności, upadłość)
    • Umorzenie 100% - warunki
    • Umorzenie zasady ogólne
    • Skumulowana strata gotówkowa na sprzedaży
    • Ustalenie stanu zatrudnienia i skali redukcji
    • Zmniejszenie zatrudnienia w trakcie roku
    • Obliczenie wysokości środków do zwrotu i umorzenia dla MŚP, przykłady
  • Zmiana statusu przedsiębiorcy w trakcie roku a rozliczenie PFR 1.0
  • Dyskusja, wyjaśnienie końcowych zagadnień wątpliwych.

 

HARMONOGRAM

08:45 - 9:00 logowanie uczestników
9:00 -10:30 wykład
10:30 - 10:45 przerwa
10:45-12.15 wykład
12:15-12:30 przerwa
12.30 - 14.00 wykład

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240,00 zł  od osoby
  • 215,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel.54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665