TERMIN I MIEJSCE ZAJĘĆ
- 14 czerwca 2022 r. od godz. 09:00 - 15:00
- Zajęcia prowadzone są w formule on-line za pośrednictwem Internetu przy użyciu platformy do zdalnego prowadzenia zajęć.
WYKŁADOWCA
Dorota Łabuda - biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, trener administracji skarbowej – wykładowca Krajowej Szkoły Skarbowości, posiadający blisko 25 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący oddziałami Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
PROGRAM
- Rozwiązania w SLIM VAT 3
- poprawa płynności finansowej firm;
- VAT w obrocie międzynarodowym – mniej formalności;
- szerszy zakres zwolnień z VAT;
- mniej korekt i przyjazne rozliczanie VAT;
- prostsze fakturowanie i mniej obowiązków – faktura zaliczkowa dobrowolna;
- obniżanie sankcji VAT;
- konsolidacja i ujednolicenie wiążących informacji – prostszy i przejrzysty dostęp do wiedzy podatkowej.
- ułatwienia w pakiecie VAT e-commerce,
- nowe zasady w zakresie przeliczania kursów walut w przypadku wystawiania faktur korygujących.
- nowa definicja „małego podatnika”
- Tarcza antyinflacyjna 1.0 i 2.0
- dodatek osłonowy – warunki przyznania
- zmiana stawek dla niektórych towarów i usług – jak wystawiać faktury i faktury korygujące w okresie przejściowym.
- wygaszenie wiążących informacji stawkowych na artykuły spożywcze – konsekwencje.
- jak przygotować się na zmiany 31 lipca / 1 sierpnia.
- wzory informacji o tarczy antyinflacyjnej – konsekwencje braku stosowania
- Krajowy System e-Faktur – wstępna ocena funkcjonowania
- faktura ustrukturyzowana a elektroniczna - zasady ich wystawiania,
- podstawowe zasady działania KSeF
- numer systemowy faktury a ustawa VAT
- proste zasady rozliczania faktur korygujących – uwaga na korekty zakupu
- preferencje dla podatników wystawiających tzw. faktury ustrukturyzowane (m.in. skrócony termin zwrotu VAT),
- faktury ustrukturyzowane a noty korygujące,
- określenie daty otrzymania faktury ustrukturyzowanej,
- obowiązki podatników wystawiających faktury ustrukturyzowanej,
- kto ma dostęp do systemu - zawiadomienie organu podatkowego o osobach mających dostęp do systemu KSeF – osoby bez podpisu elektronicznego i profilu zaufanego – zasady weryfikacji
- przechowywanie dokumentów – czy 10 lat wystarczy
- korzyści dla podatnika a korzyści dla fiskusa – ocena regulacji
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
- komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.
OPŁATA
- 350 zł - od osoby
- 315 zł - dla członków oddziału SKwP we Włocławku
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).