TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 10 - 12 lipca 2023 r. od godz. 09.00 do 14.00
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Marcin Otręba - Doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość
PROGRAM
ABC Fakturowania w 2023 roku, w tym nowy system fakturowania KSE-Faktura
Dzień I
- Podstawy prawne wystawiania faktur VAT
- Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług
- Dyrektywa 2006/112/WE RADY z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur
- Kto ma obowiązek wystawienia faktury?
- Podmioty zwolnione z obowiązku wystawiania faktur VAT
- faktury zagraniczne a rejestr VAT - czy można ująć faktury w obcym języku w rejestrze? (w tym przykłady faktur wystawianych przez Google, Facebooka itp.)
- Faktura VAT a inne dokumenty źródłowe
- Kiedy faktura?
- Kiedy nota obciążeniowa?
- Kiedy rachunek?
- kiedy umowa?
- kiedy dokument pro-forma?
- faktura proforma a obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności
- sprzedaż nieudokumentowana
- E- faktura
- Definicja faktury elektronicznej
- Czy skan faktury jest fakturą elektroniczną?
- Dopuszczalne formy zgody na przesyłanie faktur elektronicznych wraz z przykładami
- najczęściej popełniane błędy przy fakturach elektronicznych
- Obowiązek udostępniania organom podatkowym pliku JPK z fakturami.
- Faktury uproszczone i faktury do paragonu:
- Paragony do kwoty 450 zł z numerem NIP jako faktury uproszczone.
- Zmiany w wykazie faktur uproszczonych w JPK_V7M i JPK_V7K które weszły 1 lipca 2021
- Czy do faktury uproszczonej należy wystawić zwykłą fakturę ? - Objaśnienia Ministerstwa Finansów
- Paragony powyżej kwoty 450 zł z numerem NIP
- Konsekwencje wystawienia faktury VAT do paragonu bez NIPu, w tym 100% dodatkowego podatku VAT
- Korekta faktury uproszczonej
- Obowiązkowa treść faktury:
- Nazwa, numer, adres, w tym skrócone nazwy podatników
- Numer NIP. Kiedy faktura z “PL” i przedrostkiem zagranicznym?
- Prawidłowa data wystawienia i sprzedaży na fakturze
- Stawka podatku VAT na fakturze.
- Wyrazy “odwrotne obciążenie” na fakturze - kiedy obowiązkowe?
- Wyrazy “mechanizm podzielonej płatności” na fakturze
- Symbol CN i PKWiU na fakturze po zmianach
- stawka podatku VAT przy usługach kompleksowych
- czy na fakturach trzeba umieszczać kody GTU?
- czy na fakturach trzeba umieszczać oznaczenia TP,EE, SW, MPP?
- Faktura zaliczkowa:
- Prawidłowa treść faktury zaliczkowej.
- Kiedy nie wystawiać faktury zaliczkowej?
- Faktury zaliczkowe na 100%. Czy można je wystawiać?
- Faktura końcowa “na zero”. Czy trzeba wystawiać i ująć w JPK_V7M?
- Terminy wystawiania faktur zaliczkowych
- Faktury zaliczkowe w eksporcie
- Faktura zaliczkowa a obowiązkowy MPP
- Faktury korygujące z uwzględnieniem najnowszych zmian:
- Przypadki kiedy nie wystawia się faktur korygujących.
- Treść faktury korygującej.
- Zbiorcza faktura korygująca.
- Termin wystawienia faktury korygującej
- Faktury korygujące in plus z uwzględnieniem SLIM VAT
- Faktury korygujące in minus z uwzględnieniem SLIM VAT
- Faktura korygująca a przeliczenie kursu walut po zmianach od stycznia 2023
- Anulowanie faktury
- Czy można skorygować NIP na fakturze VAT?
- Faktury korygujące w JPK_V7M i JPK_V7K
- Nota korygująca
- Przesłanki wystawienia.
- Akceptacja noty korygującej.
- Forma noty korygującej
Dzień II
- Obowiązek podatkowy a terminy wystawiania faktur:
- Zasady ogólne wystawiania faktur VAT
- Szczególne zasady wystawiania faktur VAT
- konsekwencje niewystawienia faktury VAT w terminie
- Możliwość wystawienia faktury VAT na 60 dni przed sprzedażą lub wpłatą zaliczki (zmiana od 1 stycznia 2022 roku)
- Refaktury
- w jakich przypadkach stosuje się refaktury
- terminy wystawiania refaktur
- refaktury a usługi kompleksowe - sposób na optymalizację
- problem z refakturowaniem usług medialnych
- refaktura usług międzynarodowych
- Odliczenie podatku VAT na podstawie faktur:
- przesłanki odliczenia podatku VAT
- Wydłużenie terminu odliczenia VAT z uwzględnieniem najnowszych zmian SLIM VAT oraz zmian od 1 stycznia 2022r.
- Przez jaki okres można zrealizować prawo do odliczenia?
- Czy prawo do odliczenia podatku VAT może się przedawnić?
- Czy biała lista podatników VAT ma wpływ na prawo do odliczenia podatku VAT?
- Błędna stawka VAT a prawo do odliczenia.
- Inne błędy na fakturze a prawo do odliczenia VAT.
- Brak NIPu na fakturze a prawo do odliczenia.
- Mechanizm podzielonej płatności a prawo do odliczenia podatku VAT
- Faktura niezgodna z rzeczywistością a prawo do odliczenia.
- Faktura stwierdzająca czynności, które nie zostały dokonane.
- Odliczanie VAT od usług noclegowych po zmianach.
- Usługi gastronomiczne i cateringowe a kwestia prawa do odliczenia podatku VAT
- KSE -Fakturowania -Zmiany w fakturowaniu wprowadzone 1 stycznia 2022r.
- co to jest KSeF i do czego ma służyć?
- e Urząd oraz oprogramowania komercyjne do KSeF,
- KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
- faktura ustrukturyzowana – czyli jaka?
- akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej, wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
- zasady uwierzytelniania faktury ustrukturyzowanej,
- 10 letni okres przechowywania faktur ustrukturyzowanych,
- zachęty do korzystania z KSeF :zwrot podatku VAT w terminie 40 dni,
- faktury korygujące w KSeF,
- faktura uproszczona a KSeF,
- faktury do paragonu a KSeF,
- faktura zaliczkowa w KSeF,
- korekty in minus sprzedawcy a faktury wystawione w KSeF,
- korekty in minus nabywcy a faktury wystawione w KSeF,
- kto będzie miał dostęp do faktur w KSeF?
- Sankcje za błędy na fakturach:
- Dodatkowe zobowiązanie podatkowe. W jakich przypadkach? Kto odpowiada?
- Czy osoba wystawiająca fakturę VAT podlega odpowiedzialności karnej skarbowej?
- Faktura wadliwa a nierzetelna.
- Omówienie czynów zabronionych związanych z fakturowaniem.
- Co należy zrobić by uniknąć odpowiedzialności?
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 660,00 zł od osoby
- 600,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są
na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).