TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 29 maja 2025 od godz. 09.00 do 15.00 (7 godz. lek.)
- szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
ALEKSANDER GNIŁKA - doradca podatkowy, wspólnik i założyciel Tax Support Center Sp. z o.o. we Wrocławiu, Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej Rödl & Partner oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w Tax Advisors Group Sp. z o.o. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych „Doradca Podatkowy” w WSB we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadzi szkolenia m.in. dla Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, BDO, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Krajowej Izby Podatkowej.
PROGRAM
Podmioty powiązane w podatkach dochodowych
- definicja podmiotów powiązanych,
- rodzaje powiązań oraz wywieranie znaczącego wpływu,
- różnice w definicji powiązań w zależności od zagadnień podatkowych.
II. Ceny transferowe pomiędzy podmiotami powiązanymi i związane z tym obowiązki
- transakcja kontrolowana o jednorodnym charakterze,
- wartość transakcji kontrolowanej o jednorodnym charakterze,
- progi dokumentacyjne,
- zwolnienia z obowiązku sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych,
- terminy wykonania obowiązków dotyczących cen transferowych, informacji podatkowych,
- obowiązek składania TPR – zawartość TPR, osoby obowiązane do podpisania TPR, odpowiedzialność za informacje ujęte w TPR,
- podmioty mające siedzibę albo miejsce zamieszkania w tzw. rajach podatkowych a obowiązki dokumentacyjne i sprawozdawcze,
- elementy konieczne dokumentacji podatkowych oraz metody kalkulacji cen stosowanych pomiędzy podmiotami powiązanymi.
III. Podatek u źródła a transakcje z podmiotami powiązanymi
- zwolnienia z podatku u źródła odsetek, należności licencyjnych i dywidend,
- stawki obniżone w podatku u źródła na podstawie zapisów właściwych umów o unikaniu podwójnego opodatkowania,
- klauzula poboru powyżej 2 mln zł przy płatnościach podlegających pod podatek u źródła,
- rynkowość cen a podatek u źródła.
IV. Transakcje z podmiotami powiązanymi a tzw. CIT minimalny
- występowanie transakcji z podmiotami powiązanymi jako element niezbędny do wystąpienia tzw. CIT minimalnego?;
- wartość transakcji z podmiotami powiązanymi a podstawa opodatkowania:
- progi kosztów finansowania dłużnego,
- zakup usług niematerialnych od podmiotów powiązanych i podmiotów z tzw. rajów podatkowych.
V. CIT estoński oraz fundacja rodzinna a podmioty powiązane
- transakcje z podmiotami powiązanymi a ukryte zyski,
- zwolnienie podmiotowe fundacji rodzinnych a podmioty powiązane,
- transakcje z podmiotami powiązanymi a obowiązek sporządzenia dokumentacji cen transferowych,
- skutki podatkowe wypłaty zysków/świadczeń na rzecz wspólników/udziałowców podatnika na CIT estońskim oraz wypłaty świadczeń na rzecz fundatorów lub beneficjentów fundacji rodzinnej.
VI. Podatek od przerzuconych dochodów
- transakcje z podmiotami powiązanymi a podatek od przerzuconych dochodów,
- sposób ustalenia podstawy opodatkowania w przypadku transakcji z podmiotami powiązanymi.
VII. Pytania uczestników
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 380,00 zł od osoby
- 360,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz. 2175).