TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 05 lutego2025 r. od godz. 09.00 do 15.30
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Dorota Łabuda- biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług, były wieloletni pracownik urzędów skarbowych, trener, doświadczony wykładowca SKwP.
PROGRAM
- Zasady prowadzenia ewidencji sprzedaży:
- jakie dane należy podawać dla poszczególnych transakcji wymóg księgowania transakcji konkretnym dowodem sprzedaży, kiedy dokument wewnętrzny
- ujmowanie faktur zaliczkowych i korekt, w tym ustrukturyzowanych
- faktury do paragonów oraz faktury uproszczone w ewidencji sprzedaży
- istotna zmiana zasad prezentowania sprzedaży w ramach VAT marża
- księgowanie ulgi na złe długi – wierzyciel
- Ewidencja sprzedaży a plik JPK_V7.
- co kryje się pod oznaczeniami GTU od 01 do 13. Świadczenia kompleksowe.
- paliwa, oleje, odpady i inne towary z załącznika nr 15.
- jak raportować sprzedaż samochodów, części samochodowych i innych pojazdów;
- handel metalami a oznaczenia;
- nieruchomości;
- usługi niematerialne: doradztwo, reklamowe i marketingowe, zarządzania, inne.
- usługi transportowe i gospodarka magazynowa.
- wyjaśnienie oznaczeń RO, WEW, FP, VAT_RR, MK.
- oznaczanie procedur – co się kryje pod poszczególnymi symbolami: WSTO- EE, TT_WNT, TT_D, MR_T, MR_UZ, I_42, I_63, B_SPV, B_SPV_dostawa, B_MPV_prowizja
- transakcje z podmiotami powiązanymi (TP).
- Kasy fiskalne jako szczególny rodzaj ewidencji sprzedaży – zmiany w 2024 r. i w ramach Nowego Ładu
- podstawowe zasady użytkowania kas rejestrujących
- jakie informacje pozyskują służby skarbowe z kas on-line
- nowy katalog czynności zwolnionych z obowiązku rejestracji na kasie fiskalnej
- obowiązek zapewnienia połączenia kasy fiskalnej online z terminalem płatniczym i związane z tym kary
- obowiązek zapewnienia możliwości zapłaty bezgotówkowej przez wszystkich sprzedawców zobowiązanych do ewidencji na kasach fiskalnych – konsekwencje niestosowania przepisów w przypadku zwrotów VAT i rozliczeń kwartalnych
- Nowe zasady prowadzenia ewidencji zakupu:
- jakie dane należy podawać dla poszczególnych transakcji wymóg księgowania transakcji konkretnym dowodem zakupu, kiedy dokument wewnętrzny
- faktury na zakup od podatnika niezarejestrowanego
- ujmowanie faktur zaliczkowych i korekt w tym , w tym ustrukturyzowanych
- noty korygujące a system KSeF
- faktury do paragonów oraz faktury uproszczone w ewidencji zakupów
- zasady prezentowania dokumentów zakupów w ramach VAT marża
- księgowanie ulgi na złe długi – dłużnik
- Ewidencja zakupu a plik JPK_V7.
- oznaczenie niektórych rodzajów nabyć,
- obowiązek oznaczania transakcji importu towarów.
- Część deklaracyjna pliku JPK_V 7 - nowe pola.
- wniosek o zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym- rodzaje i warunki zwrotu
- zaliczenie zwrotu na poczet innych zobowiązań z poziomu pliku JPK VAT.
- Korekta ewidencji i deklaracji VAT
- korekta wyłącznie części deklaracyjnej lub wyłącznie części ewidencyjnej.
- korekta inicjowana przez organ podatkowy.
- zasady i procedura nakładania kar 500 zł za błędy popełnione w JPK_V7M(K).
- konsekwencje karne-skarbowe nieterminowego złożenia JPK_V7 lub błędów popełnionych w JPK_V7. Czynny żal.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 425,00 zł od osoby
- 400,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są
na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz. 2175).