TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 24 listopada 2025r. w godz. 09:00 - 14:00 (6 godz. lek.)
- szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie kierujemy do księgowych, członków zarządów wspólnot mieszkaniowych, administratorów wspólnot mieszkaniowych.
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest poruszenie zagadnień rzeczywistych potrzeb w zakresie księgowości pojawiających się w praktyce codziennej działalności wspólnot i podanie sposobu ich rozwiązania. Szkolenie służy usystematyzowaniu i poszerzeniu praktycznej wiedzy z zakresu finansów i rozliczeń okresowych wspólnot mieszkaniowych.
WYKŁADOWCA
Anna Król-Błażejewska - znany i doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu rachunkowości i podatków oraz rozliczania projektów unijnych. Księgowy przedsiębiorstw i jednostek sektora publicznego. Właściciel biura rachunkowego. Autorka publikacji z zakresu rachunkowości przedsiębiorstw, jednostek administracji publicznej i organizacji pozarządowych.
PROGRAM
- Obowiązki rejestracyjne wspólnot mieszkaniowych:
- Podstawy prawne funkcjonowania wspólnot mieszkaniowych.
- Obowiązki rejestracyjne: urząd statystyczny, urząd skarbowy, ZUS.
- Wspólnoty mieszkaniowe jako podatnicy podatku dochodowego i podatku od towarów i usług.
- Księgowość wspólnot mieszkaniowych na podstawie ustawy o własności lokali:
- Cel prowadzenia obowiązkowej ewidencji pozaksięgowej.
- Ewidencja pozaksięgowa przychodów i kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek, rozliczeń oraz innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.
- Prezentacja sprawozdania finansowego na podstawie ustawy o własności lokali.
- Rachunkowość wspólnot mieszkaniowych prowadzących księgi rachunkowe zgodnie z ustawą o rachunkowości:
- Teoria rachunkowości - zagadnienia ogólne, polityka rachunkowości.
- Sprawozdania finansowe wspólnot mieszkaniowych - jednostka mikro.
- Sprawozdania finansowe wspólnot mieszkaniowych sporządzone na podstawie ustawy o rachunkowości.
- Przykładowy plan kont wspólnot mieszkaniowych.
- Najczęściej występujące operacje księgowe wspólnot mieszkaniowych - dekretacja.
- Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
- Fundusze specjalne wspólnot mieszkaniowych.
- Rozrachunki wspólnot mieszkaniowych.
- Zamknięcie ksiąg rachunkowych wspólnot mieszkaniowych:
- Przygotowanie do zamknięcia ksiąg rachunkowych.
- Zamknięcie ksiąg rachunkowych wspólnoty mieszkaniowej.
- Rozliczenia roczne wspólnot mieszkaniowych.
- Rozliczenia świadczeń medialnych wspólnot mieszkaniowych:
- Rozliczenie kosztów dostarczania gazu.
- Koszt centralnego ogrzewania i podgrzania wody.
- Rozliczenie kosztów dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
- Pozostałe rozliczenia - wywóz nieczystości stałych.
- Opłaty i bieżące rozliczenia wspólnot mieszkaniowych:
- Roczne rozliczenia wspólnot mieszkaniowych.
- Wyznaczenie wysokości zaliczek.
- Plan gospodarczy wspólnot mieszkaniowych:
- Dane do opracowania planu gospodarczego.
- Sporządzanie planu gospodarczego.
- Zakres rzeczowy planu gospodarczego.
- Zmiany planu gospodarczego.
- Kalkulowanie opłat zaliczkowych na utrzymanie nieruchomości wspólnej.
- Okresowe zebrania wspólnot mieszkaniowych:
- Tryb zwołania zebrań wg ustawy o własności lokali.
- Tryb głosowania uchwał.
- Podsumowanie pracy zarządcy nieruchomości.
- Przebieg zebrania wspólnoty.
- Przygotowanie i prezentacja materiałów na zebraniu.
- Uchwały i listy do głosowania.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 375,00 zł od osoby
- 345,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz. 2175).