TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 13 grudnia 2024 r. od godz. 09.00 do 15.30
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
CEL I KORZYŚCI SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przekazanie najważniejszych informacji pod kątem właściwego przygotowania się do kontroli, jej sprawnego przeprowadzenia, podjęcia stosownych działań pokontrolnych i zminimalizowania ryzyka odpowiedzialności karno-administracyjnej, karnej oraz cywilnej. W trakcie szkolenia przedstawione zostaną praktyczne rozwiązania oraz wskazówki postępowania przed, w trakcie, oraz po kontroli zakładu pracy.
Cel i korzyści szkolenia:
- edytowalne wzory dokumentów
- aktualizacja wiedzy
- praktyczne wyjaśnienia
- przygotowanie do kontroli
Prawidłowe ułożenia procesu pracy minimalizuje ryzyko ewentualnych grzywien Państwowej Inspekcji Pracy, roszczeń pracowniczych dochodzonych przed sądem pracy oraz pozwala zoptymalizować koszty. Intensywny warsztat na wzorach dokumentów, który rozwieje wszelkie wątpliwości w zakresie procedur, polityk i regulaminów niezbędnych w każdym zakładzie pracy. Warsztat uwzględnia komplet zaktualizowanych po zmianach w 2023 r. wzorów dokumentów. Szkolenie dedykowane pracodawcom zatrudniającym zarówno do jak i co najmniej 50 pracowników.
UCZESTNICY SZKOLENIA
Pracownicy działku kadr, płac i HR, osoby kierujące, pracodawcy, pracownicy i właściciele biur rachunkowych, księgowych oraz podatkowych.
WYKŁADOWCA
ANNA STOKŁOSA - LL.M. (Waszyngton) - radca prawny. Specjalista prawa pracy, kadr oraz ochrony danych osobowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Referent międzynarodowych konferencji naukowych. Właściciel kancelarii specjalizującej się w zagadnieniach związanych z prawem pracy. Posiada bogate doświadczenie praktyczne, zarówno na etapie doradztwa, jak też w postępowaniach sądowych. Prowadzi procesy w sprawach z zakresu prawa pracy, reprezentując przede wszystkim przedsiębiorców. Doświadczony szkoleniowiec zagadnień związanych z problematyką zatrudnienia
PROGRAM
- Kontrola PIP
- Plan kontroli PIP na 2024 r.
- Umowy o pracę zastępowane przez umowy cywilnoprawne lub samozatrudnienie
- a) ryzyko grzywny za zastąpienie umowy o pracę przez umowę cywilnoprawną
- b) kluczowe zapisy umowy celem minimalizacji ryzyka
- c) skutki zakwestionowania umowy cywilnoprawnej (podatkowe, ubezpieczeniowe, w obowiązkach pracodawcy)
- d) czy zleceniobiorcy podlegają szkoleniom i badaniom BHP?
- Minimalna stawka godzinowa
- a) formy potwierdzania liczby godzin realizacji zlecenia (czy inspektor ma prawo żądać ewidencji przepracowanych godzin)
- Kontrola prawidłowego wdrożenia PPK przez PIP
- a) katalog wykroczeń, za które grozi grzywna
- b) zakres kontroli PPK przez PIP
- c) najczęstsze błędy pracodawców
- Kontrola wypłat wynagrodzenia dłużnikom alimentacyjnym
- a) granice potrąceń należności alimentacyjnych (w tym nagroda roczna, świadczenia z ZFŚS, świadczenia pozapłacowe finansowane przez pracodawcę)
- Kontrola dokumentacji pracowniczej pracownika
- a) prawidłowa i kompletna ewidencja czasu pracy i dokumentacja czasu pracy – wzory dokumentów
- b) kontrola prawidłowości prowadzenia akt osobowych (w tym: obowiązek nowej teczki akt osobowych)
- c) kontrola kompletności teczki akt osobowych - check list obligatoryjnych dokumentów, wzory dokumentów
- Kontrola ZUS
- Kontrola umów o dzieło przez ZUS
- a) kluczowe zapisy umowy (jakich zapisów unikać, jakie wprowadzić do umowy) – przykłady, wzory
- b) najnowsze orzecznictwo
- c) case study, analiza przykładów uczestników
- d) konsekwencje zakwestionowania umowy o dzieło – co powinien zrobić pracodawca?
- Kontrola ZFŚS
- a) kryterium socjalne – dokumentowanie, jak stosować
- b) zwolnienie od oskładkowania – katalog świadczeń, limity zwolnień
- Kontrola zwolnień lekarskich pracownika
- a) obowiązki pracodawcy w związku z kontrolą zwolnienia lekarskiego
- b) obowiązki pracodawcy w związku z zakwestionowaniem zwolnienia lekarskiego
- Zasiłek maierzyński
- a) kontrola pozorności tytułu ubezpieczenia społecznego
- b) kontrola zawyżenia podstawy wymiaru zasiłku
- Kontrola PUODO
- Roczny plan kontroli PUODO na 2024 r.
- Monitoring w zakładzie pracy
- a) wdrożenie monitoringu - wzory zapisów i dokumentów
- b) zabezpieczenie monitoringu – okres przechowywania
- Dokumentacja pracownika a RODO
- a) dokumentacja pracownicza a ochrona danych (m.in. czy można przechowywać kopię dyplomu, prawa jazdy)
- b) umowy powierzenia danych osobowych (m.in. czy podpisywać umowę powierzenia z medycyna pracy)
- Wizerunek pracownika a RODO
- a) zdjęcie pracownika a dane osobowe i prawo do wizerunku
- b) reportaż z imprezy firmowej na stronie www lub Facebooku / Instagramie a zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Obowiązek informacyjny
- a) podstawa przetwarzania danych osobowych
- b) okres przetwarzania danych osobowych (w tym: termin usunięcia danych osobowych kandydatów do pracy)
- klauzula informacyjna dla osoby ubiegającej się o zatrudnienia - wzór
- klauzula informacyjna dla pracownika – wzór
- Rejestr czynności przetwarzania – wzory wpisów dotyczących rekrutacji i zatrudnienia pracownika
- Dokumentacja ZFŚS a RODO
- a) okres przechowywania danych
- b) omówienie zmian z 2019 r. w Ustawie o ZFŚS w związku z ochrona danych osobowych
- Środki techniczne i organizacyjne ochrony danych osobowych – jak zabezpieczyć dane osobowe przetwarzane w wersji papierowej i elektronicznej
- Kontrola SG
1) Zatrudnienie cudzoziemcy – katalog obowiązkowych dokumentów, jakie powinien posiadać pracodawca podlegających sprawdzeniu przez Straż Graniczną
2) Legalizacja pobytu i zatrudnienia cudzoziemcy
3) Skutki prawne nielegalnego powierzenia wykonywania pracy.
- Kontrola przedsiębiorcy – Prawo przedsiębiorców
- a) częstotliwość kontroli
- b) czas trwania kontroli
- c) książka kontroli
- d) prawa i obowiązki pracodawcy w trakcie kontroli
- e) zawiadomienie o wszczęciu kontroli
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 425,00 zł od osoby
- 400,00 zł dla członków oddziału SKwP we Włocławku
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są
na bieżąco opłacone składki członkowskie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 6 października 2023r. (Dz. U. poz. 2175).