TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 29 listopada 2021 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów   podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość.

PROGRAM

  1. Omówienie najważniejszych definicji:

a) dostawa towarów
b) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów,
c) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów,
d) eksport towarów,
e) import towarów,
f) WSTO – nowe pojęcie w obrocie towarowym.

2. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:

a) miejsce opodatkowania,
b) przesłanki przedmiotowe,
c) przesłanki podmiotowe,
d) stosowanie stawki 0% po wprowadzeniu zmian do rozporządzenia nr 282/2011 – studium przypadków.
e) moment wykazania WDT – gdy dokumenty nie zostaną zgromadzone na czas.

3. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:

a) miejsce opodatkowania – w tym ryzyko podwójnego opodatkowania,
b) przesłanki przedmiotowe,
c) przesłanki podmiotowe,
d) WNT a gratisy,
e) nowe zasady odliczania podatku naliczonego po wyroku TSUE i nowelizacji SLIM VAT 2

4. Eksport towarów:

a) zasady opodatkowania,
b) stosowanie stawki 0% - jakie dokumenty są wymagane i w jakiej formie – studium przypadków,
c) eksport z innego państwa członkowskiego UE – czy jest możliwy?
d) co oznacza eksporter i czy z punktu widzenia podatku VAT będzie nim zawsze sprzedawca?
e) moment wykazania eksportu towarów – gdy dokumenty nie zostaną zgromadzone na czas.

5. Import towarów:

a) miejsce opodatkowania
b) procedura szczególna – zakres ułatwień dla podatników (po nowelizacji przepisów),
c) właściwe dokumenty celne uprawniające odliczenie podatku naliczonego.

6. Transakcje międzynarodowe a obowiązki sprawozdawcze w nowym JPK_V7 – jakie kody GTU i literowe należy stosować?

7. Transakcje łańcuchowe:

a) definicja i identyfikacja transakcji łańcuchowych – jaki je wykryć?
b) nowe zasady określające miejsce opodatkowania transakcji łańcuchowych, w tym rola identyfikacji podatkowe w innym państwie UE, zasady stosowania w transakcjach z krajami trzecimi
c) rola importu towarów w transakcji łańcuchowej,
d) zasady określające miejsce opodatkowania po nowelizacji SLIM VAT 2,
e) na jakich zasadach przypisać transport towarów w transakcji łańcuchowej?
f) czy transport można przypisać tylko do jednej czy do kilku transakcji?
g) przypisanie transportu – co na to organy podatkowe?
h) czy posiadając dokument celny potwierdzający eksport towarów – zawsze podatnik może stosować stawkę 0% - przypadek transakcji łańcuchowej,
i) studium i analiza wielu przypadków rozliczania transakcji łańcuchowych – WARSZTATY.

8. Transakcje trójstronne uproszczone – jako element transakcji łańcuchowych:

a) kiedy i w jakich przypadkach można stosować,
b) wymagane obligatoryjne przesłanki,
c) sposób opodatkowania oraz szczegółowy zakres wykazania w JPK_V7 oraz informacji podsumowującej VAT-UE.

9. WSTO i rozliczenie usług TBE – jak sobie radzić i na co zwrócić uwagę w nowelizacji e-commerce (omówienie najważniejszych zagadnień, w tym proces rejestracji, dokumentowania sprzedaży i składania deklaracji itp.).

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240,00 zł  od osoby
  • 215,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel. 54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665