TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 02 lipca 2021 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. W roku 2005 ukończył studia podyplomowe o specjalności Podatki. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków pośrednich oraz procedurze podatkowej. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Obecnie koordynator do spraw podatków w firmie która należy do grona największych producentów kruszyw łamanych w Polsce. Autor wielu publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi wykłady oraz szkolenia z zakresu podatków. Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowe

PROGRAM

  • SLIM VAT - zmiany od stycznia 2021 roku
    • Nowe zasady rozliczania faktur korygujących na plus i na minus, pojęcie uzgodnień oraz warunki ich spełnienia, w tym omówienie Objaśnień podatkowych).
    • Wydłużenie terminu na odliczenie podatku VAT.
    • Zwiększenie limitu dla prezentów o małej wartości.
    • Częściowe zniesienie zakazu odliczania VAT od zakupu usług noclegowych.
    • Nowe zasady przeliczania kursów walut.
    • Zmiany dotyczące podzielonej płatności.
    • Zmiany dotyczące Wiążących Informacji Stawkowych.
  • Rewolucyjne zmiany w fakturach ustrukturyzowanych - planowane od 1 października 2021 roku
    • Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (tzw. KSeF).
    • Pojęcie faktura ustrukturyzowanej. Jak ją wystawić?
    • Zasady uzyskiwania akceptacji odbiorcy faktury ustrukturyzowanej
    • Momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej jako faktury elektrnocznej
    • Zasady autoryzacji faktur ustrukturyzowanych (wyznaczanie osób upoważnionych w tym uprawnienia biur rachunkowych).
    • Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych.
    • Zniesienie obowiązku posiadania dokumentacji uzgodnieniowej przy fakturach ustrukturyzowanych
    • Zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych dla konsumentów.
    • Faktury ustrukturyzowane a zapewnienie autentyczności, integralności oraz czytelności faktur.
    • Zachęty do korzystania z faktur ustrukturyzowanych, w tym przyspieszony zwrot VAT
    • Ułatwienia w zakresie JPK_FA.
  • SLIM VAT 2 - planowane zmiany od października 2021 roku - kontynuacja zasad uproszczeń
    • Transakcje łańcuchowe i dostosowanie przepisów dotyczących organizacji transportu w eksporcie towarów i WDT.
    • Określenie momentu ujęcia korekty WNT i importu usług.
    • Możliwość korekty deklaracji w zakresie importu towarów w celu uniknięcia prawa do utraty rozliczenia importu w deklaracji.
    • Oświadczenia niezbędne w ramach sprzedaży budynków, lokali i budowli składane w akcie notarialnym.
    • Możliwość korygowania podatku naliczonego za różne okresy.
    • Zmiana terminu na zgłoszenie VAT-26 w zakresie samochodów osobowych.
    • “Zniesienie” duplikatów faktur,
    • Zmniejszenie liczby oznaczeń na fakturach zaliczkowych
    • Wydłużenie terminu na wystawienie faktury przed dokonaniem transakcji,
    • Uproszczenia w fakturach korygujących,
    • zasady ujmowania biletów jako faktur VAT
    • Wprowadzenie zbiorczej korekty określonych transakcji handlowych
    • Planowane zmiany w uldze na złe długi
  • Pakiet e-commerce - planowane zmiany od lipca 2021 roku
    • Wdrożenie do polskiego porządku prawnego przepisów dyrektywy Rady (UE) 2017/2455 oraz dyrektywy Rady (UE) 2019/1995 dotyczących tzw. pakietu VAT e-Commerce.
    • Zmiana zasad dotyczących sprzedaży wysyłkowej
    • Wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość (WSTO).
    • Sprzedaż na odległość towarów importowanych (SOTI).
    • Zasady wystawiania faktur w przypadku WSTO oraz SOTI.
    • Momentu powstania obowiązku podatkowego w przypadku dostaw towarów przez platformy e-commerce.
    • Zasady prowadzenia dodatkowej ewidencji oraz poboru i zapłaty podatku.
  • TAX-FREE - planowane zmiany na lipiec 2021 i styczeń 2022 roku
    • Nowe zasady dotyczące procedury Tax Free
    • Elektroniczny obiegu dokumentów w ramach procedury
    • Elektroniczne potwierdzania wywozu towarów od 1 stycznia 2022 r.
    • Możliwość rejestracji w systemie od lipca 2021 r.
  • Nowe objaśnienia podatkowe dotyczące VAT w 2021 r. i inne zmiany VAT
    • Interpretacja ogólna Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej dotycząca kwalifikowania dla celów VAT transakcji z wykorzystaniem kart paliwowych
    • Zmiany JPK - przedłużenie sposobu prezentacji paragonów uznawanych za faktury uproszczone do 31 czerwca 2021
    • Objaśnienia podatkowe z 16 października 2020 r. dot. uznania paragonów fiskalnych za faktury uproszczone.
    • Rewolucyjny korzystny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie C-895/19 dotyczący rozliczeń WNT - wprowadzenie przez polskiego ustawodawcę dodatkowego wymogu, który prowadzi do wykazania VAT należnego i naliczonego w dwóch różnych okresach rozliczeniowych jest sprzeczne z prawem unijnym
    • Korzystny dla podatników wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 15 października 2020 r. w sprawie C-335/19 dotyczący niezgodności polskich przepisów z dyrektywą unijną w zakresie ulgi na złe długi w VAT
    • Nowe terminy wymiany kas fiskalnych on line 2021
    • Czynny żal przy nowym JPK_VAT - czy trzeba składać? I jak uchronić się przed odpowiedzialnością karną skarbową

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240,00 zł  od osoby
  • 215,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel. 54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665