TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 14 maja 2021 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

OPIS

Są pewne wydatki, których nigdy nie zaliczymy do kosztów podatkowych. Czasem są one wprost wymienione w katalogu tzw. NKUP (art. 16 PDOP i 21 PDOF), a czasem wynika to z zupełnie innych przyczyn (brak zapłaty kontrahentowi, płatność na konto spoza białej listy, brak MPP, płatność zrobiona gotówką. Niekiedy koszt podatkowy może być podważony z uwagi na słabe udokumentowanie wykonania usługi (często przy usługach niematerialnych). Również otrzymanie dotacji, refundacji czy wypłat z Tarczy antykryzysowej generuje pytania o zaliczenie sfinansowanych nimi wydatków do kosztów firmy. Sytuacji, gdy dany wydatek nie może być zaliczony do kosztów podatkowych są tysiące, ale części z nich pojawia się dość regularnie, zarówno w małych jak i dużych firmach. Warto zebrać je w jednym miejscu i usystematyzować.

PROGRAM

  • NKUP-y, czyli wydatki, których nie zaliczymy do kosztów podatkowych – uwagi ogólne.
  • „Faktura to nie wszystko” - dokumentowanie wykonania usług niematerialnych dla bezpieczeństwa kosztów w firmie (np. przy usługach doradczych, reklamowych, zarządczych, kontrolnych itp.)
  • Bogaty katalog NKUP-ów w CIT (art. 16) i PIT (art. 21):
    • Wydatki reprezentacyjne
    • Drogie gadżety dla kontrahentów, wycieczki, bankiety, eventy
    • Samochody osobowe (150 tys. zł, 75 % kosztów eksploatacyjnych, ubezpieczenia)
    • Wynajem droższych pojazdów
    • Prywatne samochody w firmie
    • Straty w środkach trwałych
    • Działalność socjalna
    • Darowizny
    • Wartość pracy własnej
    • Podatek WHT w określonych sytuacjach
    • Kary, grzywny, odszkodowania, opłaty sankcyjne, BHP, higiena pracy
    • Kary i odszkodowania związane z niewykonaniem umów/wadami/zwłoką itp.
    • Nieściągalne wierzytelności
    • Składki na rzecz organizacji
    • Jednostronne świadczenia na rzecz udziałowców, akcjonariuszy.
    • Niektóre wydatki na rzecz Rady Nadzorczej
    • Niektóre wydatki związane z podróżami osób nie będących pracownikami
    • Zwrot ponad kilometrówkę
    • Niektóre wydatki pracownicze
    • Inne (mniej popularne NKUP-y)
  • Dotacje, dofinansowania, refundacje, tarcze antycovidowe – jak wpływają na zaliczenie wydatków do kosztów podatkowych?
  • Ulga na złe długi a wyłączenie nieopłaconego wydatku z kosztów podatkowych (+ praktyczne wypełnianie CIT-8 i CIT-WZ w związku ze stosowaniem tej ulgi)
  • Biała lista VAT, split payment oraz płatności gotówkowe - czyli kiedy zły sposób zapłaty wyklucza koszty podatkowe?
  • Zakup usług niematerialnych od podmiotów powiązanych i limitacja kosztów podatkowych w CIT.
  • Koszty finansowania dłużnego w firmie i limitacja odsetek w kosztach firmy.

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240,00 zł  od osoby
  • 215,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Realizacja kursu uzależniona jest od ilości osób zainteresowanych powyższą tematyką.

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel. 54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665