TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 29 czerwca 2021 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar), poprzez platformę clickmeeting.com. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. W roku 2005 ukończył studia podyplomowe o specjalności Podatki. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków pośrednich oraz procedurze podatkowej. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Obecnie koordynator do spraw podatków w firmie która należy do grona największych producentów kruszyw łamanych w Polsce. Autor wielu publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi wykłady oraz szkolenia z zakresu podatków. Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowe

PROGRAM

Obowiązki podatników związane z wystawianiem faktur i duplikatów faktur:

  • podmioty uprawnione do wystawiania faktur,
  • kiedy występuje obowiązek wystawienia faktury VAT?
  • rodzaje wystawianych faktur: faktura, duplikat faktury, faktura dokumentująca czynności, dla których podatnikiem jest nabywca lub usługobiorca, faktura dokumentująca procedury szczególne, faktura VAT-RR,
  • elementy niezbędne na fakturach,
  • ujmowanie duplikatów faktur w ewidencji sprzedaży i zakupu,
  • faktury zaliczkowe i końcowe faktury zaliczkowe - sposoby postępowania,
  • konsekwencje wystawiania:
  • rachunków,
  • faktur proforma,
  • dokumentów bez oznaczeń „faktura VAT”.
  • terminy wystawiania faktur - zasady ogólne i szczególne,
  • faktura wystawiona przed transakcją - konsekwencje w VAT,
  • wystawianie faktur w mechanizmie podzielonej płatności,
  • wartość faktury a jej oznaczenie,
  • konsekwencje braku oznaczenia na fakturze mpp dla sprzedawcy i nabywcy,
  • zaliczki w mechanizmie podzielonej płatności.
  • podawanie symbolu PKWiU na fakturze,
  • dokumenty i bilety, które mogą być uznane za faktury - zakres niezbędnych danych,
  • informacje zawarte na fakturach dokumentujących czynności zwolnione z VAT.

Zasady korygowania danych zawartych w fakturach (anulowanie faktury, faktura korygująca i nota korygująca) z uwzględnieniem zmian od stycznia 2021 r.:

  • możliwość anulowania faktury - w jakich sytuacjach,
  • okoliczności wystawiania dokumentów korygujących,
  • rozliczanie faktur korygujących od 1 stycznia 2021 r.,
  • korygowanie faktur „do zera”,
  • kto i kiedy może wystawić notę korygującą
  • jakie błędy można korygować notą korygującą

Faktura podstawą do odliczenia podatku naliczonego

  • data otrzymania faktury a moment odliczenia podatku naliczonego,
  • termin odliczeń podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie mediów,
  • otrzymanie faktury przy WNT po wyroku TSUE z dnia 18 marca 2021 r. w sprawie C-895/19,
  • brak faktury przy imporcie usług a prawo do odliczenia podatku,
  • faktury otrzymane przed datą wykonania czynności lub przed zapłatą zaliczki a moment odliczenia podatku naliczonego,
  • błędy i pomyłki w fakturach a prawo do odliczenia podatku naliczonego przez odbiorcę.

Paragony z NIP jako faktury. Zmiany w ewidencjonowaniu faktur uproszczonych

  •  kiedy NIP na paragonie jest obowiązkowy
  • faktura bez NIP wystawiana do paragonu bez NIP,
  • korygowanie paragonów z NIP,
  • paragony z NIP jako faktury uproszczone w ewidencji VAT i JPK_VAT

 Obowiązki ewidencyjne związane z JPK_VAT po planowanych zmianach

  • Nowy zakres danych w ewidencji podatku należnego:
  • nowe oznaczenia dowodów sprzedaży,
  • zmiany w stosowaniu symboli GTU, m.in. dotyczących leków, alkoholi, części budowli i lokali, usług niematerialnych,
  • istotne zmiany w oznaczaniu kodami procedur dotyczące podmiotów powiązanych (TP) oraz mechanizmu podzielonej płatności (MPP),
  • podmioty, które nie muszą stosować oznaczeń TP,
  • problemy z wykazywaniem faktur wystawionych do paragonów „FP”,
  • refakturowanie a oznaczenia w JPK_VAT,
  • dowody wewnętrzne i przypadki ich wystawiania,
  • oznaczanie GTU i kodami procedur dokumentów RO i WEW po zmianach.
  • Zakres danych w ewidencji zakupów:
  • zmiany w zakresie danych wykazywanych przy imporcie towarów,
  • oznaczenia dokumentów zakupu, w tym MPP po zmianach,
  • wystawianie dowodów wewnętrznych do odliczenia lub rozliczenia podatku naliczonego - w tym korekty podatku naliczonego wynikające z art. 86 ust. 19a.

HARMONOGRAM

08:45 - 9:00 logowanie uczestników
9:00 -10:30 wykład
10:30 - 10:45 przerwa
10:45-12.15 wykład
12:15-12:30 przerwa
12.30 - 14.00 wykład

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 240,00 zł  od osoby
  • 215,00 zł dla członków oddziału
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom Oddziału Okręgowego we Włocławku SKwP są

    na bieżąco opłacone składki członkowskie.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia  e-mail’em na nasz adres: biuro@wloclawek.skwp.pl   lub poprzez formularz online na stronie internetowej oraz dokonanie wpłaty na nasze konto nr 94 1020 5170 0000 1902 0005 5665 do dnia poprzedzającego szkolenie.  Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone jest imiennym Zaświadczeniem, zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 19 marca 2019r. (Dz. U. z 2019, poz. 652).

Pozostałe aktualności

ul. Miedziana 2/4
87-800 Włocławek

tel. 54 232 63 49

biuro@wloclawek.skwp.pl

94 1020 5170 0000 1902 0005 5665